Teszt

Hómenők voltunk az új Audi Q8-cal Eplényben

2019.03.03.

Idén is nagy érdeklődés kísérte a Hómenők névre keresztelt programot Eplényben, a Porsche Hungaria látta vendégül partnereit és a média képviselőit az Intersport Síarénában. Két nap alatt hétszáz vendég fordult meg a sípályán, mi az elsőn, a márkakereskedők napján vettünk részt a rendezvényen, a Porsche Szeged meghívottjaként.

Ha a tavalyi Hómenők jól sikerült, az idei még inkább, a legújabb Audikat, Volkswageneket, Škodákat és SEAT-okat felsorakoztató úgynevezett statikus bemutatón túl több mint 20 modellt ki is lehetett próbálni. Ráadásul a 2018-as két útvonal helyett idén már három várta a tesztelőket.

Rajtra készen sorakoznak az Audik Eplényben

A legnagyobb sztár kétségtelenül az Audi Q8-as volt, ez a két modell kelt el leggyorsabban, így aki a regisztrációnál későn ébredt, az bizony lemaradt. Persze így is sokan kipróbálhatták a nagyvadat, egy órát ugyanis háromszor 20 perces etapra osztottak a szervezők és délután 4-től este 10-ig szabad volt a pálya. Nekünk némi szerencsével sikerült megszerezni az egyik Q8-ast, mindjárt 4 órától, így az indulás előtt, még világosban jól körbe is tudtuk fotózni a havas parkolóban a legmenőbb fényezésű modellt.

Ült már benne valaki, magyarázta a mechanizmust a Porsche Hungaria alkalmazottja az egyik vendégnek, de nem voltunk türelmetlenek, hiszen mienk volt az első időpont. Azután kiderült mégsem, ezt a modellt ugyanis kétszer is „leütötték” a regisztrációnál. Látva a duplázást, azonnal visszakísértek bennünket a regisztrációs pulthoz és nyomatékosan a figyelmébe ajánlottak az autót elsőre kiadó csinos hostess hölgynek. Ennek meg is lett az eredménye, a mienk lett az autó a 17.40 és 18.00 óra közötti vésztartalék idősávban.

Hibátlan betétprogram volt a SEAT Tarraco

Nem volt semmi gond, előzetesen beregisztráltunk a SEAT Tarraco Xcellence modellre, azt ki is próbálhattuk a főszereplő előtt. A három üléssoros autót a 190 lóerős kétliteres turbódízel motor mozgatta, természetesen automata váltóval és összkerék hajtással. A Škoda Kodiaqnál is négy centiméterrel hosszabb kocsi nemzetközi menetpróbája december elején volt Spanyolországban, a hazai sajtó így lényegében a Hómenők második napján tesztelhette először. A két off-road közül az enyhébben futtattuk meg az autót és mindent rendben találtunk. Bemelegítésnek kitűnő volt a 9 milliós indulóárú, 14 millióig felextrázott modell.

Az Audi Q8-cal természetesen az erősebb off-road pályára mentünk. Előtte kívülről már jól körbefotóztam, belül azonban az etapra rendelkezésre álló 20 perc arra nem volt elegendő, hogy nagyon álmélkodjunk, pedig ok az lett volna rá. Igényes anyagok, precíz illesztések elegancia, ami dukál egy új zászlóshajóhoz. Az autó már a "felvezető körben", azaz a sípályáról kivezető, két kocsinak azért keskeny és időnként meglehetősen kanyargós betoncsíkon is jól mozgott. Nagy tempó mellett is bátran lekapattunk vele a padkára, amikor szemben is méretes autó érkezett, meg sem mozdult az Audi Q8.

Az általunk próbált hómenő

Természetesen sem az aszfalton, sem a közepesen letaposott pályán nem volt esélyünk arra, hogy igazából kiaknázzuk az 50 TDI motor 286 lóerejét. Azért próbálgattuk, csapattuk és figyeltünk arra, hogy amikor az út bevitt minket az erdőbe, ne karcoljuk össze a telitalálat fényezést. Középtájt váratlanul fényjelzés állította meg az Audit, a két rengeteg közötti tisztáson és az esemény hivatalos fotósa és videósa megkért bennünket egy szívességre. Ez abból állt, hogy néhány gyors kört kellett megtenni a nem túl mély szűz havon, aminek természetesen nem láttuk semmi akadályát, az első kettő még kisebb volt és szinte tökéletesen fedte egymást a nyomvonal, majd nyitottuk és letapogattuk az alkalmi körpálya két szélét is. Ennél a fázisnál kicsit aggódott ugyan a jobb egyesben ülő kolléga, akit a Porsche Hungária delegált az Audi Q8-hoz, de végül nem volt gond.

Később az útvonalon volt közepesen erős lejmenet, szűk visszafordító is, de végig jól irányítható marad a Q8-as. A levezetőkörön – visszatérve az eplényi sípályára – kicsit bátrabban nyomtuk a gázpedált, reméljük senki sem emlékszik rá úgy vissza, hogy ledúrta őt az útról a szembe jövő Q8-as nagy arcú sofőrje.

Közelkép: határozott vonalak és elegancia

Az Audi zászlóhajója után kipróbáltuk még a Volkswagen T6 Multivan Highline modellt, ami az országúton kijelölt pályán hibátlan volt, egyedül a 30 millióhoz közelítő ár lohasztott valamit a lelkesedésünkön. Teljesen rendben volt a Passat Alltrack BMT is ugyanezen az útvonalon, vagyis az aszfalton. A Škoda Karoq Style pedig a keményebb off-road pályán mutatta meg, hogy mit tud. Eleget.

A tesztkörök közötti szünetekben természetesen igénybe vettük a Hómenők rendezvén számos szolgáltatását, ettünk ittunk a Holle Anyóban, kávéztunk a hegytetőn található Das WeltAuto Körvárban, ahova sífelvonóval jutottunk el.

Amarok a sípálya tetején - apu, hogy ment fel?

Néhány tény és műszaki információ az Audi Q8-ról: A modell alapára 22,7, a tesztautó ára 37,6 millió forint. Hengerűrtartalom: 2967 cm3, teljesítmény: 210 kW (286 LE) 3500-4000 1/min, maximális nyomaték: 600 Nm 2250-3250 1/min, gyorsulás 100 km/h-ra: 6,3 másodperc, végsebesség: 245 kilométer/óra, gyári vegyes fogyasztás: 7,0-7,3 l/100km.

Az Audi tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de az adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással.

A Q8-as 286 lóerős V-motorja - elegendő

Az alapkivitel progresszív kormányzása mellett – amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik – az Audi extraként összkerékkormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket. Az Audi Q8 számos menethelyzetben támogatja vezetőjét. Ennek technikái közé tartozik egyebek mellett az adaptív menetasszisztens, a gazdaságossági asszisztens, az útkereszteződés-asszisztens, a sávváltást segítő rendszer, az útpadka-figyelmeztetés és a környezetmegfigyelő kamerák rendszere.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.29
A magyar és a nemzetközi sajtóban egyaránt arról szóltak a hírek, hogy a belső égésű motoroknak....
2022.06.29
A sofőrt nem érdekelte, hogy több hatóság is eltiltotta a járművezetéstől, egészen 2025-ig, a....
2022.06.29
Miután az ukrán-orosz háború miatt Ukrajnában leállt a Skoda több típusához gyártott kábelkorbácsok....
2022.06.29
A kórházba szállítást követően meghalt a 811-es úton, Bicskénél történt szerdai baleset harmadik....
2022.06.29
Az Autós Nagykoalíció üdvözli, hogy a német kormány előterjesztésére, a magyar kormány teljes....
2022.06.29
Nagyon gyerekcipőben jár még a Cupra márka, így nem meglepő, hogy egyelőre kérdések övezik a....
2022.06.29
-  Air China kínai légitársaság újraindítja a több mint két éve bezárt járatát Peking és Budapest....
2022.06.29
- A jelenlegi bonyolult, 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló....
2022.06.29
- Uniós forrásokat nyert a Nyugati pályaudvar fejlesztése és nagyon jó minősítést kapott az Európai....
2022.06.29
Hazánkban is megjelent egy szuper-sportkocsikat kölcsönző vállalkozás, ahol többek között Ferrarit....