eMobilitás

Hol vannak a villanyautó-vásárlók?

2022.11.28.

Észak- és Nyugat-Európában, valamint Kínában az elektromos autók értékesítése látványosan bővül. Ám Kelet-Európában, valamint Japánban és különösen az Amerikai Egyesült Államokban az akkumulátoros elektromos autók alig játszanak szerepet.

 

A Berylls tanácsadó cég közzétette a 2021-es évre vonatkozó e-mobilitási rangsorát. Ebben több mint 30 egyedi piacot értékelnek az akkumulátoros elektromos járművek (bev) és a plug-in hibridek (phev) tekintetében. A jelentés szerint Norvégiában az e-autóké a legnagyobb részarány az új autók piacán: három eladott modellből kettő elektromos, emellett minden ötödik új autó plug-in hibrid. Berylls szerint a Norvégiában közlekedő járművek több mint 15 százaléka ma már elektromos.

A legmagasabb konnektoros hibrid részesedéssel rendelkező piac Svédország és Izland. Görögország (+ 306 százalékos növekedés 2019 és 2021 között), Olaszország (+ 230 százalék) és Dánia (+ 223 százalék) piaca az utóbbi időben különösen dinamikusan fejlődött a sokak által vitatott hatékonyságú hajtáslánc tekintetében. Különösen a skandináv országokban nagyon magas, 20 százalékot meghaladó a plug-inek részesedése az új autók piacán. Ezzel szemben Japánban, Dél-Koreában és az USA-ban a phev nem játszik szerepet (egy-egy százalék).

Megtorpant az értékesítés Hollandiában

Hollandiában minden ötödik új autó elektromos. Úgy tűnik azonban, hogy Németalföldön már elérték a telítettségi szintet a célcsoportok tekintetében: az elmúlt három évben a szegmens nem növekedett tovább (+ 2 százalékos emelkedés). Az utakon közlekedő járművek alig három százaléka akkumulátoros elektromos autó csupán. Norvégiában és Izlandon is magasabb a részarány. Japánban a piaci részesedések ismét csökkennek (- 5 százalék). Az összes többi figyelembe vett piacon a szegmens legalább 37 százalékkal nőtt.

Mi a helyzet Németországgal, ahol Angela Merkel korábbi kancellár 2020-ra egymillió elektromos autót vizionált? A Berylls tanulmánya szerint 2021-ben az új autók 14 százaléka volt akkumulátorból táplálkozó elektromos, 12 százaléka pedig phev. A növekedés főként a teljesen villanyos autók tekintetében látványos.

Egyenlőtlen a töltési infrastruktúra Európában

A töltőinfrastruktúra tekintetében Németország a vizsgált piacok között inkább a középmezőnyben helyezkedik el: Hollandiában tíz négyzetkilométerenként egy gyorstöltőpont jut, Kínában 20. Németországban ez a terület már 35 km²-re növekszik, míg Nyugat-Európa negatív példája Franciaország az extrém 154 km²-rel.

A kelet-európai országok messze le vannak maradva az autópiac villamosításában, de elsősorban a gyorstöltőállomásokba fektetnek be. Norvégiában a töltőhálózaton belül is különösen magas, 40 százalékos az egyenáramú oszlopok aránya.

Bulgária, Görögország, Horvátország, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Csehország és Horvátország piacain a magas beszerzési költségeket ellensúlyozza a lakosság alacsony vásárlóereje. A helyzetet súlyosbítja az infrastruktúra hiánya. Ha semmi sem változik, akkor az ambiciózus uniós éghajlatvédelmi célok elérése jelentősen megnehezül - áll a Berylls sajtóközleményében.

Japán, Dél-Korea és az USA lemaradt

"Az Európán kívüli más országokra vetett pillantás is kijózanító: még az olyan vezető autónemzetek, mint Japán, Dél-Korea vagy az USA is legfeljebb a középmezőnyben maradnak a bev-kvóták tekintetében, vagy még le is maradnak" - mondja Andreas Radics, a Berylls Group ügyvezető igazgatója. "Különösen az USA mutat itt szomorú képet, és eddig lényegesen rosszabbul állt, mint Németország - még akkor is, ha egyes szövetségi államok, mint például Kalifornia, nagyon komolyan veszik az e-mobilitást." Berylls az e-mobilitás szövetségi szintű támogatásának hiányát látja az okként - különösen Donald Trump hivatali ideje alatt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....
2025.02.06
A tegnapi wolfsburgi üzemi gyűlésen Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója....
2025.02.06
A rendőrség azt üzeni, nagyot tévednek, akik azt hiszik, hogy nem ellenőrzik az autósiskolák....
2025.02.06
Tonnaszámra gyártjuk, acélos teljesítménnyel! - írja Facebook-oldalán a győri nagyvállalat. ..
2025.02.06
Mannersdorf an der Rabnitzban (Oberpullendorfi járás) egy férfi holttestet találtak egy kiégett....
2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....