tesztprogram

A Himalájáról a trópusokra: a Ford „klímagyárában” semmi sem lehetetlen

2018.06.01.

Az egyik helyiségben éget a forróság, akár a sivatagban, néhány méterrel arrébb mégis olyan hideg van, hogy hóembert lehetne építeni. Egy harmadik teremben 5-ös erősségű hurrikán tombol. Isten hozott a Ford klímagyárában! 

A Ford létrehozta Európa legmodernebb klimatikus tesztközpontját. A legfejlettebb technológiával rendelkező létesítmény adottságai lehetővé teszik, hogy a mérnökök az autókat a földgolyó legextrémebb meteorológiai körülményei között teszteljék, anélkül, hogy azok egyetlen métert is megtennének az épületen kívül – írja az autocosmos.com mexikói autós portál.

 A környezeti viszonyokhoz, a klímaváltozáshoz és az szélsőséges időjárási körülményekhez való alkalmazkodás kulcskérdéssé vált az autós technológiák fejlesztése során is. Egészen más elvárásoknak kell megfelelnie egy gépkocsinak a forró égövön vagy metsző szélviharban, a jégről és a hóról nem is beszélve. A Ford ezért felépítette saját „klímagyárát”, azt a létesítményt, amely képes szimulálni a legszélsőségesebb időjárási körülményeket. 

Egy futballpályányi területen modellezni tudják, milyen időjárás fogadja az autókat az Alpokban, a Mont Blanc közelében, vagy a dél-amerikai Andokban, az Atacama sivatagban. Képesek szimulátorokkal előidézni az orosz sztyeppék zord időjárását, és Costa Rica óceánpartjának párás, nehéz trópusi levegőjét.

A 70 millió eurós beruházás részeként létrehozták Európa első, kifejezetten az autók tesztelésére kifejlesztett szélcsatorna rendszerét. Ezekben a mérnökök szabályozni tudják a levegő páratartalmát, képesek előidézni egy nagy erejű vihart, hogy kiderüljön, miként képesek állni a sarat a gépjárművek. Hogyan reagál a szélsőséges körülményekre az autó egésze. A „klímagyár” képes produkálni 95 százalékos páratartalmat és plusz 55 fokos hőséget, amit úgy harminc darab, egyenként 4 ezer wattos reflektor állít elő.

Ugyancsak beállítható a különböző tengerszinteknek megfelelő légköri nyomás. A limitek 100 métertől 5200 méterig terjednek. Ez utóbbi több mint az Alpok legmagasabb csúcsain, és nagyjából megegyezik a Mount Everest északi alaptáborában regnáló időjárási kondíciókkal.  A maximális szélerő 120 kilométer/óra, a minimális hőmérséklet pedig mínusz 40 Celsius fok, ami megfelel a szibériai tél átlaghőmérsékletének – írja a mexikói  autocosmos.com.

A Klímagyár ideális tesztszínhely arra, hogy a lehető legapróbb részletekig tanulmányozhassák az egyes modellek tűrőképességét, és a mérési eredmények ideális technológiai megoldásokat fejlesszenek ki a világ bármely táján élő kliensek számára.

A Fordnál azt mondják: a Kölnben megépült klímagyár bekerülhetne a Guinness Rekordok Könyvébe, hisz ez egyszerre a legforróbb, a leghidegebb és a legpárásabb hely Európában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....