WRC

Hihetetlen izgalmak után továbbra is Neuville vezet a Lengyel-ralin

2017.07.02.

Szombaton neki, és legnagyobb kihívójának, Ott Tanaknak is számos problémával kellett megküzdenie a 74. Rajd Polskin.

A szombati napon négyszer cserélődött az abszolút első helyezett, de a nap végén a pénteki napot is az élen záró Thierry Neuville állt az élen, igaz, előnye csak 3,1 másodperc volt a fordos Ott Tanak előtt. A pénteki esők után szombatra megnyugodott az időjárás, és végre száraz pályákon küzdhettek a pilóták.

A szombati pályák a versenyközpont helyszínétől. Mikolajkitól északra helyezkedtek el, az orosz határ közelében, a meseszép tavakkal rendelkező dombos vidéken. A nap elején Tanak visszavette a vezetést a belgától annak ellenére, hogy az egyik ugrató után a Ford Fiestája orra a talajba fúródott, és föld került az első légbeömlőibe.

Két pályával később, a 21 kilométeres Pozezdre gyorsaságin azonban Neuville visszavette a vezetést drámai események után. Tanak autójáról ugyanis letört a hatalmas hátsó szárny, ami a leszorítóerő nagy részéért felel, így az észt pilótának három pályán keresztül nélkülöznie kellett ezt a fontos alkatrészt. Vetélytársa is komoly gondokkal küzdött, ugyanis egy bal hátsó defekt lebontotta a Hyundai i20 karosszériáját, de miután kicserélte a kereket, Neuville képes volt visszaelőzni a sérült autó miatt lassabb tempóban haladó Tanakot.

„Óvatosnak kellett lennem, és az autót az úton kellett tartanom, de ugyanakkor nyomnom is kellett a gázt, mert esélyem van a győzelemre. Nagyon esett az utolsó előtti pályán, amikor sietnem kellett. nagy pechem volt a defekttel, de ez is a játék része” – nyilatkozta Neuville a nap végén.

„Nagyon kockázatos és nehéz volt így menni. Próbáltam tisztán, hibák nélkül vezetni. Ez volt a legtöbb, amit tehettem, de a leszorítóerő hiánya miatt az ugratók után néha azt éreztem, hogy orra fogok bukni a Fiestával” – nyilatkozta Tanak, akinek rengeteg észt szurkolója volt a pályák mentén.

Jari-Matti Latvala kissé lemaradt az első helyért csatázó duó mögött, de biztosan tartotta a harmadik helyet addig, amíg váratlanul meg nem állt alatta a Toyota Yaris kuplung és gázpedál-problémák miatt a Pozezdre gyorsaságin.

Mindez jól jött Hayden Paddonnak, aki átvette tőle a harmadik helyet az összetettben 22 másodperccel lemaradva Neuville mögött. Az új-zélandi pilóta három gyorsaságit is megnyert a Hyundai i20 WRC-vel, és több mint egy perces előnyt épített ki Sébastien Ogier előtt, akit két defekt is hátráltatott. A négyszeres világbajnok az egyik miatt meg is pördült, és az út menti töltésbe csapódott, délután meg a motor kezdett gyengélkedni a Red Bull-festésű Ford Fiestában. A problémák ellenére 11,8 másodperccel vezetett a nap végén a harmadik Hyundai-t vezető Dani Sordo előtt.

A spanyol a száraz pályákon már kényelmesebben érezte magát az autójában, de egy defekt őt is lelassította, és a nap végi szuperspeciálon egy szénabálát is elvitt a Hyundai orrával. A nap végén így is 22, 4 másodperc volt az előnye az első WRC futamát teljesítő Teemu Suninen előtt.

Az első 10-be még Stéphane Lefebvre, Mads Østberg, Elfyn Evans és Andreas Mikkelsen fért be, miután Juho Hanninen Toyotája motorproblémákkal küzdött.

Az állás szombat után:

1

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Motorsport

Hyundai

2h10m26.3s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

3.1s

3

Hayden Paddon, S.Marshall

Hyundai Motorsport

Hyundai

25.5s

4

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

1m32.0s

5

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai Motorsport

Hyundai

1m43.8s

6

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport World Rally Team

Ford

2m06.2s

7

Stephane Lefebvre, G.Moreau

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2m20.3s

8

Mads Ostberg, O.Floene

M-Sport World Rally Team

Ford

2m45.8s

9

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

3m23.1s

10

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3m34.6s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.15
Bár az új Mercedes CLA már nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban készül, mégis érdemes a....
2025.04.15
A tavaly zárt nemzetközi akvizíciók eredményeképpen csaknem 13 százalékkal több új gépjárművet....
2025.04.15
Az Európai Bizottság elindította a DiscoverEU program új pályázati fordulóját. Ennek keretében....
2025.04.15
A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés....
2025.04.15
Turbulens időket él át orosz autópiac, amely egykoron az orosz és nyugati autómárkák gyűjtőhelye....
2025.04.15
Az egyenruhások 5 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a gépkocsit Karancslapujtő....
2025.04.15
A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer....
2025.04.15
A CUPRA bejelentette a CUPRA Design House érkezését, amely a márka küldetésének középponti elemét....
2025.04.15
Figyelmükbe ajánljuk a Toyota Magyarország YouTube csatornáján útjára indított Toyota Insider....
2025.04.15
A Volkswagen Golf ráncfelvarrásának fontos hozadéka, hogy Európa egyik legnépszerűbb autója is....