Lexus
Még fél éve sincs, hogy a Toyota bemutatta Európában a Land Cruiser haszonjármű változatát. Ami elsőre talán ellentmondásosnak hangzik, valójában nagyon is ésszerű: egyre népesebb az az ügyfélkör, akiknek a munkája vagy hobbija elpusztíthatatlan, robusztus munkagépet követel meg, ugyanakkor ettől is a legmagasabb szintű fényűzést várják el, mint minden más gépkocsijuktól. Európában még fiatal és kis létszámú ez a szegmens (a legendás Land Cruiser mellett csupán a Land Rover Discovery haszonjármű-változata, valamint a Mercedes X-osztály áll az igényes vevők rendelkezésére), Észak-Amerikában azonban jelentős hagyománya van: itt az összes jelentős pickupból kínálnak krómmal dúsan díszített, igényes bőrrel kárpitozott, valódi fával burkolt utasterű, luxuskivitelű verziót.
Persze a platós kisteherautók építése külön kompetenciát igényel, ám a Toyota-csoport számára ez sem jelentene problémát. Az európai Land Cruiser modell műszakilag és földrajzilag távolabbi, de azonos nevű rokona nemcsak strapabíró terepjáró kivitelében elérhető, de luxusverzióban (Lexus LX néven), valamint a déli félteke számos piacán pickupként is létezik. Ezek után tényleg csak elhatározás kérdése lenne, hogy a kettőt kombinálva megszülessen Japán első szuperprémium platós járműve – valahogy úgy, ahogy a spanyol Motor.es autós szaklap grafikusa (egy Toyota Tacoma körvonalait felhasználva) elképzelte.
Mi tagadás, a karakteres formájú LED-es nyílhegy-fényszórók és az orsó alakú hűtőmaszk erőteljes kontrasztot alkot a ballonos abroncsokkal és a műanyag kerékív-toldatokkal, az összhatás azonban inkább érdekfeszítő. Viszont ha már a kontrasztok felmerültek, a legnagyobb csavart még nem említettük: míg Észak-Amerikában a haszonjármű szegmensben teljesen elfogadottak a nagy lökettérfogatú benzinmotorok, Európában aligha lehetne sikeres a Lexus LX 5.7 literes V8-asával szerelt pickup – a dízelmotort viszont már évekkel ezelőtt száműzte kínálatából a japán presztízsmárka.
Az egyetlen lehetséges megoldás egyben a legizgalmasabb is volna: amennyiben a mérnökök az LS 500h hibrid hajtásláncát építenék be az elképzelt luxus-platósba, az nemcsak fényűző és környezetbarát, de tökéletesen egyedülálló is lenne, mint a világ első és egyetlen hibrid elektromos pickupja. A 3.5 literes V6-os benzinmotor 354 lóereje nem sokkal marad el az 5.7 V8 teljesítményétől (383 LE), ráadásul az LS-ben összkerékhajtással is kapható, így a pickup is megőrizhetné 4x4 hajtásképletét.
Természetesen a Lexus pickup csupán a fantázia szüleménye, és egyelőre a gyár közvetlen terveiben sem szerepel az alvázas modelpalletta bővítése. Viszont ha már álmodozunk, ne zárjunk ki egy másik elméleti lehetőséget se: az LS luxuslimuzin padlólemezére, az GA-L platformra épülő, tervezett szuper-szabadidőjárműből elméletileg levezethető lenne egy önhordó karosszériás, felsőkategóriás életmód-pickup, amely magától értetődően kaphatná meg a platformhoz kifejlesztett hibrid hajtásláncot.