WRC
Egy ideje már ismert, hogy ahogy a legtöbb FIA világbajnokság, úgy a WRC, azaz a Rally Világbajnokság is elmozdul a villanyosítás világába. Ami furcsán hangozhat egy olyan sorozatban, ami eddig a durrogó, csattogó bestiákról szólt, amik mindenen átszáguldanak, attól függetlenül, hogy milyen talaj van alattuk. Most már azt is tudjuk, hogy egy 100 kW-os, 180 Nm nyomatékot teljesítő villanymotor fogja szolgáltatni a hibrid rendszert, amit egy mindössze 3,9 kWh-s akkumulátorról fognak táplálni. Mindezt persze egy szénszálas, megerősített házba szerelik, hogy kibírja a legdurvább sérüléseket is, amik előfordulhatnak egy gyorsasági szakaszon.
A WRC most jóváhagyta: mindhárom jelenlegi gyártó marad a sorozattal 2022-től, az új szabályrendszer életbe lépésétől is. A Hyundai az i20 N hot hatchre építi majd új raliautóját, míg a Toyota és az M-Sport még nem jelentette be, hogy mivel készül jövőre. Alapvetően megmarad a most is használt belsőégésű motor, és azt fogja kiegészíteni az új technológia. Utóbbi fejlesztési költségeit egyenlően fogják megosztani egymás között a gyártók, illetve az FIA. Természetesen a megbízhatóságon és a biztonságon felül arra is komoly figyelmet fordítanak majd, hogy megfizethető maradjon a hibrid rendszer. Ezzel a WRC is egy nagyszerű fejlesztési terület lehet a gyártók számára, legalábbis 2024-ig biztosan, ameddig a új szerződés tart.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!