járműgyártás

HÉV és földalatti készülhet Dunakeszin

2015.03.08.

Stadler gyártmányú vasúti járművek végső összeszerelését végezheti Dunakeszi járműjavítója.

Zöld-sárga festésű Flirt-kocsitestek a Stadler szolnoki gyárában
 
Munkához juthat a következő években a Dunakeszi Járműjavító, ha új partnerével, a Stadlerrel sikeresen pályáznak az állami vasúti járműbeszerzési tendereken. Erre a segítségre rá is szorul az egykori MÁV-bázis, amelynek többségi része tavaly került vissza állami tulajdonba. A CAF villamosok spanyol gyártójával született ugyan egy megállapodás járművek teszteléséről és végszereléséről, de abból egyelőre nem lett semmi. Dunakeszin most abban bíznak, hogy a magyarországi gyártói és javítói kapacitásokkal rendelkező Stadler, amely eddig összesen 102 Flirt motorvonat leszállítására kapott megrendelést a MÁV-tól, a siker reményében pályázhat további vasúti járművek gyártására. A Stadler számára ezért lehet vonzó az együttműködés, mert a gyártó jelenleg nem épített ki végösszeszerelő kapacitást szolnoki gyárában. Korábban tervezték ugyan, de a svájci központú társaság úgy ítélte meg, hogy nagyobb szükségük van az alumíniumkocsitest-gyártási képesség fejlesztésére.
 
A gyártási együttműködésről született szándéknyilatkozatot Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezetői igazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója írta alá. A gyártási együttműködésben a Stadler tervezéssel és kocsiszekrénygyártással, míg a járműjavító végösszeszereléssel és üzembe helyezéssel kíván részt venni. Hasonló típusú együttműködés akár 60-70 százalékos hazai beszállítói arányt is lehetővé tesz. A két cég közösen kíván pályázni a millenniumi kisföldalatti vasút járműveinek és a HÉV szerelvények szállítására, illetve a MÁV-Start által a közelmúltban bejelentett 50 motorvonat beszerzésére.
 
A szándéknyilatkozat aláírása nem jelenti konkrét szerződés létrejöttét, de ha megfelelő közbeszerzési eljárást írnak ki, azon közösen indulnak. A nemzetközi piacon a társaságok között már most is megvan az együttműködés, ugyanis a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler jelenleg is együtt dolgozik egy szerződés elnyerésén, amelynek keretében az Egyiptomi Vasúttársaság részére kívánnak motorvonatokat szállítani.
 
Jámbor Gyula
Megjelent a Magyar Nemzet 2015. 03. 06-i számában
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.11
A BMW hidrogénstratégiája a technológia-agnosztikus megközelítést alkalmazza az autóipari....
2025.03.11
Kínában 1,39 millió új személygépkocsit adtak el februárban, 26 százalékkal többet a tavaly....
2025.03.11
A tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) akár 701 kilométernyi hatótávolsággal....
2025.03.11
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság hivatalos személyi jelleg....
2025.03.11
Miként tervezi feljebb pozícionálni termékeit a Mazda, ebben az egyre csak változó autóipari....
2025.03.10
Használtautó vásárlás előtti vizsgálat: Ford Galaxy 2009. ..
2025.03.10
A Puli Space Vízszimatolója (Puli Lunar Water Snooper, PLWS) első magyar műszerként eljutott a Hold....
2025.03.10
A népi folklórban csupán „öngyilkos ajtóknak” nevezett, Rolls-Royce-os ajtajai (is) lesznek a....
2025.03.10
Újfalu lakótelep, Jilemnický utca, Barátság tér, Malom utca – az elmúlt egy hétben számos olyan....
2025.03.10
A kamionok automatizált be- és kirakodása az intralogisztika szent grálja. Bár számos kihívást....