új technológia

Haszontalan dolgok az autókban, amikért súlyos árat fizetünk

2024.10.04.

Felesleges extrák, amiket akaratunkon kívül erőltetnek ránk a gyártók.

 

Tetszik új autójának a technikai felszereltsége? Így lehetne egy mondatba sűríteni a J.D. Power felmérését, melyben minden évben 80 ezer autóst kérdeznek meg arról, hogy mennyire elégedettek frissen vásárolt kocsijuknak a technológiájával. (A frissen vásárolt ez esetben az adásvételtől eltelt 90 napot jelenti.) A felmérés a járművek fejlett technológiáival kapcsolatos felhasználói élményre összpontosít. A megkérdezettek pontozzák az egyes technikai elemeket, mint például a mesterséges intelligencián alapuló újdonságokat, az intelligens klímaberendezést, az arcfelismerést, az ujjlenyomat-olvasót. A tetszési index komoly jelző lehet az autógyártók felé: mire van igazából szüksége az autósoknak és mire nincs.

Sutba vágnánk az automatikus irányító rendszereket

A válaszadók többsége inkább kézi technológiával vezeti az autót. Annak ellenére, hogy a drága ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) fejlett vezetéstámogató rendszerek egyre inkább rendelkezésre állnak, sok tulajdonos közömbös az értékük iránt. Nagyra értékelik azokat a funkciókat, amelyek közvetlenül kezelik a konkrét problémákat, például a hátrameneti vizuális vakfoltokat, az ADAS egyéb jellemzői azonban nem felelnek meg az elvárásoknak. A járművezetők úgy érzik, hogy képesek invazív beavatkozás nélkül is irányítani az autójukat.

Túl sok képernyő, micsoda pazarlás

Az új tulajdonosok nem látnak hozzáadott értéket a fedélzeti képernyők elterjedésében sem, különösen az utasok számára. Tekintve, hogy a járműveknek csak 10%-a szállít utasokat az első ülésen minden nap, a display bősége pazarlásnak hat. El kell mondani, hogy az érintőképernyős vezérlők intenzív telepítése (amelyet az európai biztonsági szervek nemrégiben kritizáltak) persze jó üzlet az autógyártók számára, mivel olcsóbb, mint a hagyományos tekerőgombok tervezése és gyártása.

„Nem” a kütyükre

Az új ügyfelek különböznek azoktól, akik a múltban lelkesen értékelték a Tesla-t, figyelmen kívül hagyva a minőségi problémákat. Az idei eredmények azt mutatják, hogy a kényeztetés (szerencsére – a szerk.) elveszíti vonzerejét a biztonsággal szemben.

Forrás: automoto.it

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.10.04
Kétrészes jubileumi megemlékezésünk második részében a Múzeum archívumából szemezgetünk.   ..
2024.10.04
Elfogtak a rendőrök egy férfit, aki a gyanú szerint megfenyegetett egy taxist, majd elrabolta az....
2024.10.04
A burgenlandi Oberschützen/felsőlövői gimnáziumban érettségizett, majd Grazban kezdte el az....
2024.10.04
A rendőrök 2024. október 7. és október 13. között ismét fokozott közúti ellenőrzéseket tartanak....
2024.10.04
Felesleges extrák, amiket akaratunkon kívül erőltetnek ránk a gyártók.   ..
2024.10.04
Az európai uniós tagállamok többsége megszavazta a Kínában gyártott elektromos autók behozatalára....
2024.10.04
Nem látható, de fájni nagyon tud: az értékvesztés. Minden autóvásárló szembesül a keserű valósággal....
2024.10.04
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján szeptemberben Magyarországon a....
2024.10.04
Harminchárom év után a 2025. augusztus 22-24-i hétvégén tér vissza a gyorsasági motorversenyzés....
2024.10.04
Hibrid, ugyanakkor 1800 lóerős modellel újította meg a hipersportkocsi kínálatát nemrég a Bugatti.....