Hankook

Hankook murva abroncsokat tesztelt Turán Frici és Henning Solberg

2016.07.17.

Turán Frici a Hankook Fejlesztési Program keretén belül Henning Solberggel tesztel a sólyi pályákon. Az egyik legtapasztaltabb pilótával a murva abroncsokat tesztelik, az ebből levonható tanulságok pedig meghatározzák majd a fejlesztések további irányát.

Hogyan jött létre a Solberggel való együttműködés?

A Hankook Fejlesztési Program keretein belül szerveztük ezt a tesztet, illetve még tervezünk továbbiakat is. Most a WRC bajnokságban használható, kemény murva gumikra fókuszál a gyár. Ennek részletes tesztelésében vagyunk benne, az pedig, hogy Henning itt van, a személyes jó kapcsolatunknak köszönhető.

Henning Solberg az egyik legnagyobb név a rali világ aktív versenyzői közül.

Henning alapvetően a WRC kategóriában érdekelt, viszont idén R5-össel is indul és érdeklődik az abroncsaink iránt. Ezért kértük fel, hogy mondjon véleményt, esetlegesen segítsen a beállításokban, hiszen nagyon nagy tapasztalata van, ami biztosan hasznunkra válik. A navigátora, Ilka Minort is vele érkezett, Henning Norvégiából, Ilka Ausztriából repült ide. Nagyon sokat tudnak hozzátenni a programhoz, szerdán ő vezetett, majd együtt is autóztunk, a csütörtöki nap pedig az enyém volt.

A pozitív együttműködés mikor válhat élessé?

Henning az idei évre leszerződött, viszont a jövő éve még nyitott, alapvetően a lényeg az, hogy itt van, és részt vesz a fejlesztésekben. Nagyon tetszik neki, pozitív az abroncsról kialakított képe, bízom benne, hogy jól érezte magát nálunk. Henning egy nagyon jó kedélyű srác, így belecsempészhettünk egy kis országjárást is a programjába, például megmutatjuk neki a Balatont.

A teszten tapasztaltakat rögzítitek és továbbítjátok a gyár felé?

Természetesen, a két nap eredményeit a Hankook mérnökei összegyűjtik, – a hőmérséklettől kezdve a nyomáson át minden adatot feljegyeznek - és rögzítik. Ez a teszt nem is az autó beállításairól szól, hanem egy beállításon belül megyünk különböző keverékű abroncsokkal. Tesztgumikat hoztak, ez hat különböző fejlesztésű irány, amit összehasonlítunk a jelenleg futó abronccsal, és ezekből fogjuk kiválasztani a legmegfelelőbbet, amit majd a spanyolországi VB futam első napján is használni fogunk. Ez határozza meg az abroncsfejlesztéseket a jövőre nézve.

Miért pont Henningre esett a választás?

Egyrészt, nagyon jó a viszonyunk, másrészt Henning Solberg precíz az autó beállításokban és odafigyel a gátló- és futómű optimális paramétereire is. Henningnek nagyon jó érzéke van a megfelelő futómű-beállításokhoz és hatalmas a tapasztalata. Örülök, hogy az én autómmal megy, hiszen így a mi sikerességünkért is sokat tehet, biztosan megnézem az ő beállításait is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....