Forma-1
Lewis Hamilton pályafutása 37. győzelmét szerezte meg a 2015-ös Kanadai Nagydíjon, ami összességében már a 4. sikere a montreali pályán. A kétszeres világbajnok az élről indulva jól kapta el a rajtot, és sikeresen tartotta meg a vezetést az első kanyarban csapattársa, Nico Rosberg előtt. A német versenyző végig szorosan követte Hamiltont, a távolság a 70 körös futam nagy részében kevesebb mint 2 másodperc volt közöttük, de a bűvös 1 másodperc alá – ami lehetővé tette volna a DRS használatát Rosberg számára – csak egyszer ment le a különbség, de ezt a lehetőséget nem tudta kihasználni a német. A tavalyi versennyel ellentétben ezúttal a fékproblémák sem hátráltatták vészesen a Mercedeseket, mindkét autón kibírták a fékek, bár a pilótákat többször is megkérték futam közben a versenymérnökeik, hogy kíméljék őket. A leintéskor 2,2 másodperc választotta el a két Mercedest egymástól, Hamilton az újabb győzelmével 17 pontra növelte az előnyét az összetett pontversenyben.
„Szeretem Montreált. Szeretem ezt a pályát és a várost is. Fantasztikus hétvégét zártunk. Nem éreztem a legjobbnak az autóm balanszát, de nem is voltam túl nagy nyomás alatt a versenyen, bár az tény, hogy intenzív volt. Igazán élveztem a versenyzést. Hihetetlenül jó volt a tempónk. Itt nyertem az első versenyemet 2007-ben, és most eszembe jutottak ezek a régi érzések” – nyilatkozta Hamilton a verseny után.
„Volt egy kis elektromos rásegítésem, aminek a segítségével két körön át támadhattam, de aztán az ő mérnöke is azt tanácsolta neki, hogy ő is használja. Talán egy új szót ki kéne találni a csapaton belül, hogy meglássuk, titokban lehet-e tartani. Pokolian nyomtam a gázt, de ma ez is kevés volt. A második hely rendben van. Már csak egy kicsit kéne fejlődnöm az időmérőkön, mert a versenytempóm megvolt” – nyilatkozta Rosberg.
A verseny feléig úgy tűnt, Kimi Räikkönen simán behúzza a 3. helyet, de a 28. körben, másfél körrel az első kerékcseréje után megpördült a visszafordító kanyarban az energia-visszanyerő rendszer pillanatnyi meghibásodása miatt, ami elég volt az őt üldöző Valtteri Bottasnak ahhoz, hogy megelőzze a ferraris honfitársát. Bottas csak egyszer volt kerékcserén, ezért a Ferrari megpróbálta egy második kerékcserét beiktatva, friss szuperlágy gumikkal utána küldeni Räikkönent, de a 2007-es világbajnok így sem volt veszélyes a Williamsre.
Sőt, egy ideig úgy tűnt, hogy a 18. helyről indult, és szintén két kerékcserét teljesítő Sebastian Vettel a végére utolérheti csapattársát, de a négyszeres világbajnoknak ezúttal meg kellett elégednie az 5. hellyel, a hátránya kevesebb mint 5 másodperc volt Räikkönen mögött. Ha a szokatlanul korán elvégzett első kerékcseréjén nem ragad be a bal hátsó kerék, akkor veszélyes lehetett volna a csapattársára, ott ugyanis pont ennyi időt vesztett. Vettel a második kerékcseréje után a 44. körben, előzés közben majdnem összeütközött Nico Hülkenberggel (Force India) a Bajnokok falánál, de végül mindkét versenyző megúszta a veszélyes szituációt.
Bottas 3. helye azt jelenti, hogy idén először állhatott olyan pilóta a dobogóra, aki nem Mercedesnél vagy a Ferrarinál van alkalmazásban. A finn williamses csapattársa, Felipe Massa is szépen zárkózott fel, a középmezőny hátuljából indulva végül a 6. helyen intették le, mögötte pedig Pastor Maldonado (Lotus) futott be, akinek ez a legjobb eredménye a 2012-es Abu-Dzabi Nagydíj óta. A legjobb 10-be még Hülkenberg, Daniil Kvyat (Red Bull) és Romain Grosjean (Lotus) fért be. A francia a verseny 50. körében nekiment Will Stevens Manorjának, amiért 5 másodperces büntetést kapott, de így is pontot tudott szerezni.
A monacói pontszerzés után ezúttal egyik McLaren sem jutott el a célig. Fernano Alonso a verseny első felében összetűzésbe keveredett a versenymérnökével, aki arra utasította a spanyolok kétszeres világbajnokát, hogy vezessen lassabban, hogy üzemanyagot tudjon spórolni. „Nem akarok! Nem akarok! Ha így vezetnék, amatőrnek tűnnék. Tehát előbb versenyezni fogok, aztán koncentrálok majd az üzemanyagszintre” – válaszolta dühösen a spanyol. Alonso végül nem az üres tank miatt állt ki, hanem azért, mert az erre a versenyre frissített Honda motorból elszállt az erő.
Eredmények:
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
3 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
4 |
Kimi Räikkonen |
Ferrari |
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
6 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
7 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
8 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
9 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
11 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
12 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
13 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
14 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
15 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
16 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
17 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
- |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
- |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
- |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
Egyéni világbajnokság:
1 |
Lewis Hamilton |
151 pont |
2 |
Nico Rosberg |
134 |
3 |
Sebastian Vettel |
108 |
4 |
Kimi Räikkonen |
72 |
5 |
Valtteri Bottas |
57 |
6 |
Felipe Massa |
47 |
7 |
Daniel Ricciardo |
35 |
8 |
Daniil Kvyat |
19 |
9 |
Romain Grosjean |
17 |
10 |
Felipe Nasr |
16 |
11 |
Sergio Perez |
11 |
12 |
Nico Hülkenberg |
10 |
13 |
Carlos Sainz |
9 |
14 |
Max Verstappen |
6 |
15 |
Pastor Maldonado |
6 |
16 |
Marcus Ericsson |
5 |
17 |
Jenson Button |
4 |
18 |
Fernando Alonso |
0 |
19 |
Roberto Merhi |
0 |
20 |
Will Stevens |
0 |
Konstruktőri világbajnokság:
1 |
Mercedes |
285 pont |
2 |
Ferrari |
180 |
3 |
Williams/Mercedes |
104 |
4 |
Red Bull/Renault |
54 |
5 |
Lotus/Mercedes |
23 |
6 |
Sauber/Ferrari |
21 |
7 |
Force India/Mercedes |
21 |
8 |
Toro Rosso/Renault |
15 |
9 |
McLaren/Honda |
4 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |