Forma-1
Forró és párás időben rendezték meg a Maláj Nagydíj első szabadedzését, az aszfalt száraz és poros volt. Lewis Hamilton a rendelkezésre álló másfél óra utolsó harmadában futotta meg az 1:40:691-es körét, ami kényelmes előnyt biztosított neki a leintésig. A brit versenyző előnye sokkal több is lehetett volna, de a pálya utolsó szektorában egy hiba miatt több tizedet vesztett. Az edzés végén még kijött javítani Hamilton, de a 11-es kanyarban kisodródott a kavicságyba.
Másodikként Kimi Räikkönen végzett a Ferrarival, hátránya 0,152 másodperc volt. A finn a gyors köre előtt – a többiekhez hasonlóan – küszködött a tapadás hiányával, egyszer meg is pördült. Hasonlóan járt csapattársa, Fernando Alonso és a williamses Felipe Massa is: mindketten a 8-as kanyarban forogtak meg, az aszfaltozott bukótérből kellett visszatérniük a pályára. A másodikként végzett Nico Rosberg is majdnem megpördült az első köre végén, neki a Mercedes „by wire” rendszerű, elektronikusan vezérelt hátsó fékével akadt gondja.
Több csapatnak megbízhatósági gondja volt az új 1,6-os turbómotorokkal, a McLaren újonca, Kevin Magnussen alatt túlmelegedés miatt állt meg a Mercedes motor. A dán versenyző így is ötödik lett, csak egy hellyel végzett rosszabbul csapattársánál, Jenson Buttonnál.
A legjobb Renault-motoros versenyző a Toro Rossót hajtó Jean-Eric Vergne lett, aki hatodik helyen végzett, eggyel megelőzve a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt. A német mindössze 9 kört tett meg a Red Bullal.
A legnagyobb problémákkal továbbra is a Renault-motoros Lotus csapat küszködik. A villa alakú orr-részéről felismerhető E22 két kör után állt meg Romain Grosjean alatt a hőenergiát hasznosító energia-visszanyerő rendszer hibája miatt, míg csapattársa, Pastor Maldonado az edzés első felét a garázsban töltötte. Mikor később kijött, akkor sem tudott hasznos munkát végezni, mert elkezdett füstölni az autójában a motor, végül a bokszutcába sem tudott saját erejéből visszatérni a fekete versenyautó.
Sergio Pérez a Force India üzemanyagrendszerének problémái miatt csak egy installációs kört tett meg másfél óra alatt.
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:40.691s 19 kör
2. Kimi Räikkonen Ferrari 1:40.843s +0.152s 20 kör
3. Nico Rosberg Mercedes 1:41.028s +0.337s 19 kör
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:41.111s +0.420s 20 kör
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:41.274s +0.583s 18 kör
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:41.402s +0.711s 15 kör
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:41.523s +0.832s 9 kör
8. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:41.642s +0.951s 19 kör
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:41.686s +0.995s 23 kör
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:41.830s +1.139s 22 kör
11. Fernando Alonso Ferrari 1:41.923s +1.232s 14 kör
12. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:42.117s +1.426s 20 kör
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:42.365s +1.674s 21 kör
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1:42.869s +2.178s 21 kör
15. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:42.904s +2.213s 23 kör
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:43.825s +3.134s 18 kör
17. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:45.775s +5.084s 24 kör
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:46.911s +6.220s 10 kör
19. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:51.180s +10.489s 5 kör
20. Sergio Perez Force India-Mercedes 2 kör
21. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2 kör