Forma-1
Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, a brit versenyző ezzel 3-ról 13 pontra növelte előnyét az összetett pontversenyben Sebastian Vettel előtt. A kétszeres világbajnok már a rajtrács első helyére szokatlanul ferde szögben beállított autójával is jelezte, hogy nem kívánja átadni az első helyet az indulás után. Ez végül így is történt, a szokatlanul sima rajt után Hamilton, Nico Rosberg és a harmadik helyről indult Vettel nem váltott pozíciót, a hatodik helyről indult Kimi Räikkönen viszont két kanyar alatt megelőzte az előle rajtoló két Williamst, és gyorsan feljött a negyedik helyre.
Az élmezőnyben ezután csak a kerékcserék idejére borult fel a sorrend, de valódi előzés nem történt. Meglepetést okozott, hogy Sebastian Vettel előbb állt ki kerékcserére, mint a két Mercedes; már ekkor látszott, hogy – Malajziával ellentétben – ezúttal nem tudnak a vörös autók jobban vigyázni a gumikra, mint a legnagyobb vetélytársuk. Az első kerékcserék után, a 20. kör környékén Hamilton előnye még mindössze 2 másodperc volt Rosberg és 3,5 másodperc Vettel előtt, ekkor még úgy látszott, hogy szoros lehet a küzdelem az első helyért. Rosberg a rádión beszólt a Mercedes csapatnak, hogy Hamiltonnak gyorsabban kellene mennie, mert ha két másodpercnél közelebb kerül hozzá, akkor fokozott kopás fog jelentkezni az abroncsain, amit el akar kerülni.
Hamilton megfogadta a tanácsot, a gázra lépett, és folyamatosan növelte előnyét az üldözőivel szemben: a kerékcserék második, utolsó köre után 46. körben már 4,5 másodperccel vezetett Rosberg, és 18 másodperccel Vettel előtt. A Ferrarik ezúttal nem tudták egy kerékcserével kevesebbel teljesíteni a távot, ráadásul az utolsó etapban feltett kemény gumikon már nem tudták tartani a Mercedesek tempóját sem, ezért nem volt esélyük megszorongatni az Ezüst Nyilakat. Hosszabb középső etapjával Räikkönen a verseny végére 1,4 másodpercre megközelített ferraris csapattársát, de előzni már ő sem tudott, így a negyedik helyen ért be.
Rosberg a verseny után arra panaszkodott, hogy Hamilton lassabb tempója miatt arra kényszerült, hogy védekezzen Sebastian Vettellel szemben. „Érdekes tőled azt hallani, hogy csak magadra gondoltál, amikor a tempódat változtattad a mezőny elején” –nyilatkozta a német a verseny utáni sajtótájékoztatón. „Ez megnehezítette a versenyemet, mert az, hogy az etapok elején lassabban ment a szükségesnél azt jelentette, hogy Sebastian nagyon közel került hozzám. Ez megnyitotta a lehetőséget számára arra, hogy egy korábbi bokszkiállással elém vágjon, és ezért reagálnom kellett erre. Nem került volna ilyen közel hozzám, és végül sok időt vesztettem amiatt, hogy reagálnom kellett a bokszkiállására. Nekem is a tervezettnél hamarabb kellett kiállnom, ami miatt hosszabb lett az etapom, és a végére teljesen elfogytak az abroncsaim” – panaszkodott Rosberg. Hamilton azonnal visszautasította csapattársa támadását: „Nem az én dolgom, hogy Nico versenyével törődjek. Az én munkám az, hogy az autóra vigyázzak, és egyben behozzam a célba a lehető leggyorsabban. Pontosan ezt tettem. Senkit sem tartottam fel szándékosan, csak magamra koncentráltam. Ha Nicónak túl lassú voltam, próbálkozhatott volna az előzéssel, de nem tette” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.
A verseny legizgalmasabb pillanata az volt, amikor a 49. körében Jenson Button hátulról belement Pastor Maldonado Lotusába, miután körökön keresztül szoros, kerék-kerék elleni küzdelmet folytattak a pontot nem jelentő 13. helyért. A venezuelai azért került ennyire hátra, mert elvétette az egyik bokszkiállását, ráadásul a 40. körben megpördült a pályán, ami miatt sok pozíciót vesztett. Az ütközéses incidens nyertese a Maldonado és Button mögött haladó Fernando Alonso lett, aki a koccanás után mindkét autót meg tudta előzni. A McLaren azonban így is örülhet, mert idén először ért be mindkét autójuk a célba, igaz, a 12. és a 13. helyért még nem jár pont.
A vége előtt két körrel beküldték a Safety Cart, amikor Max Verstappen Toro Rossója megállt a célegyenesben, a bokszutca fala mellett. Azonban a Mercedes AMG GT-S nem maradt bent végig, az utolsó kör végén elhagyta a pályát, de ekkor az érintett pályaszakaszon a sárga zászlós figyelmeztetés még érvényben maradt, ezért előzésre már nem kerülhetett sor. Az ötödik és a hatodik helyen a két Williams ért be, Felipe Massa és Valtteri Bottas végig legüres térben autózott a két topcsapat és a mezőny többi része között. Hetedik lett Romain Grosjean a Lotusszal.
Pocsék versenye volt a Renault-motoros autóknak. Daniel Ricciardo a Red Bull-lal beragadt a rajtnál, és az első kanyarba csak a 17. helyen fordult be. Később feltornászta magát, de így is csak a két Sauber között, a 9. helyen ért célba. Csapattársa, Daniil Kvyat komoly ellenfélnek bizonyult számára a pályán, az orosz versenyző akkor sem akarta elengedni, amikor a csapat burkoltan utasította erre. Végül Kvyat versenye úgy ért véget, hogy kigyulladt autójában a Renault motor. A Toro Rossónak sem alakult jól a versenye: a remekül vezető Verstappen autója a 8. helyről állt ki két körrel a vége előtt, Carlos Sainz Jr.-nak pedig váltóproblémák miatt kellett megelégednie a 14. helyezéssel.
Eredmények:
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1óra39perc42.008s |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
0.714s |
3 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
2.988s |
4 |
Kimi Räikkonen |
Ferrari |
3.835s |
5 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
8.544s |
6 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
9.885s |
7 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
19.008s |
8 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
22.625s |
9 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
32.117s |
10 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1kör |
11 |
Sergio Pérez |
Force India/Mercedes |
1 kör |
12 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1 kör |
13 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1 kör |
14 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1 kör |
15 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
2 kör |
16 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
2 kör |
17 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
4 kör |
- |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
kiesett |
- |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
kiesett |
- |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
kiesett |
Egyéni világbajnokság:
1 |
Lewis Hamilton |
68 pont |
2 |
Sebastian Vettel |
55 |
3 |
Nico Rosberg |
51 |
4 |
Felipe Massa |
30 |
5 |
Kimi Räikkonen |
24 |
6 |
Valtteri Bottas |
18 |
7 |
Felipe Nasr |
14 |
8 |
Daniel Ricciardo |
11 |
9 |
Romain Grosjean |
6 |
10 |
Nico Hülkenberg |
6 |
11 |
Max Verstappen |
6 |
12 |
Carlos Sainz |
6 |
13 |
Marcus Ericsson |
5 |
14 |
Daniil Kvyat |
2 |
15 |
Sergio Perez |
1 |
16 |
Jenson Button |
0 |
17 |
Fernando Alonso |
0 |
18 |
Roberto Merhi |
0 |
19 |
Will Stevens |
0 |
Konstruktőri világbajnokság:
1 |
Mercedes |
119 pont |
2 |
Ferrari |
79 |
3 |
Williams/Mercedes |
48 |
4 |
Sauber/Ferrari |
19 |
5 |
Red Bull/Renault |
13 |
6 |
Toro Rosso/Renault |
12 |
7 |
Force India/Mercedes |
7 |
8 |
Lotus/Mercedes |
6 |
9 |
McLaren/Honda |
0 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |