Forma-1

Hamilton győzelmét senki sem veszélyeztette Kínában

2015.04.12.

A Mercedes kettős győzelmet aratott a szezon harmadik versenyén, a Ferrarik ezúttal nem tudtak beleszólni az első helyért zajló küzdelembe.

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, a brit versenyző ezzel 3-ról 13 pontra növelte előnyét az összetett pontversenyben Sebastian Vettel előtt. A kétszeres világbajnok már a rajtrács első helyére szokatlanul ferde szögben beállított autójával is jelezte, hogy nem kívánja átadni az első helyet az indulás után. Ez végül így is történt, a szokatlanul sima rajt után Hamilton, Nico Rosberg és a harmadik helyről indult Vettel nem váltott pozíciót, a hatodik helyről indult Kimi Räikkönen viszont két kanyar alatt megelőzte az előle rajtoló két Williamst, és gyorsan feljött a negyedik helyre.

Az élmezőnyben ezután csak a kerékcserék idejére borult fel a sorrend, de valódi előzés nem történt. Meglepetést okozott, hogy Sebastian Vettel előbb állt ki kerékcserére, mint a két Mercedes; már ekkor látszott, hogy – Malajziával ellentétben – ezúttal nem tudnak a vörös autók jobban vigyázni a gumikra, mint a legnagyobb vetélytársuk. Az első kerékcserék után, a 20. kör környékén Hamilton előnye még mindössze 2 másodperc volt Rosberg és 3,5 másodperc Vettel előtt, ekkor még úgy látszott, hogy szoros lehet a küzdelem az első helyért. Rosberg a rádión beszólt a Mercedes csapatnak, hogy Hamiltonnak gyorsabban kellene mennie, mert ha két másodpercnél közelebb kerül hozzá, akkor fokozott kopás fog jelentkezni az abroncsain, amit el akar kerülni.

Hamilton megfogadta a tanácsot, a gázra lépett, és folyamatosan növelte előnyét az üldözőivel szemben: a kerékcserék második, utolsó köre után 46. körben már 4,5 másodperccel vezetett Rosberg, és 18 másodperccel Vettel előtt. A Ferrarik ezúttal nem tudták egy kerékcserével kevesebbel teljesíteni a távot, ráadásul az utolsó etapban feltett kemény gumikon már nem tudták tartani a Mercedesek tempóját sem, ezért nem volt esélyük megszorongatni az Ezüst Nyilakat. Hosszabb középső etapjával Räikkönen a verseny végére 1,4 másodpercre megközelített ferraris csapattársát, de előzni már ő sem tudott, így a negyedik helyen ért be.

Rosberg a verseny után arra panaszkodott, hogy Hamilton lassabb tempója miatt arra kényszerült, hogy védekezzen Sebastian Vettellel szemben. „Érdekes tőled azt hallani, hogy csak magadra gondoltál, amikor a tempódat változtattad a mezőny elején” –nyilatkozta a német a verseny utáni sajtótájékoztatón. „Ez megnehezítette a versenyemet, mert az, hogy az etapok elején lassabban ment a szükségesnél azt jelentette, hogy Sebastian nagyon közel került hozzám. Ez megnyitotta a lehetőséget számára arra, hogy egy korábbi bokszkiállással elém vágjon, és ezért reagálnom kellett erre. Nem került volna ilyen közel hozzám, és végül sok időt vesztettem amiatt, hogy reagálnom kellett a bokszkiállására. Nekem is a tervezettnél hamarabb kellett kiállnom, ami miatt hosszabb lett az etapom, és a végére teljesen elfogytak az abroncsaim” – panaszkodott Rosberg. Hamilton azonnal visszautasította csapattársa támadását: „Nem az én dolgom, hogy Nico versenyével törődjek. Az én munkám az, hogy az autóra vigyázzak, és egyben behozzam a célba a lehető leggyorsabban. Pontosan ezt tettem. Senkit sem tartottam fel szándékosan, csak magamra koncentráltam. Ha Nicónak túl lassú voltam, próbálkozhatott volna az előzéssel, de nem tette” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

A verseny legizgalmasabb pillanata az volt, amikor a 49. körében Jenson Button hátulról belement Pastor Maldonado Lotusába, miután körökön keresztül szoros, kerék-kerék elleni küzdelmet folytattak a pontot nem jelentő 13. helyért. A venezuelai azért került ennyire hátra, mert elvétette az egyik bokszkiállását, ráadásul a 40. körben megpördült a pályán, ami miatt sok pozíciót vesztett. Az ütközéses incidens nyertese a Maldonado és Button mögött haladó Fernando Alonso lett, aki a koccanás után mindkét autót meg tudta előzni. A McLaren azonban így is örülhet, mert idén először ért be mindkét autójuk a célba, igaz, a 12. és a 13. helyért még nem jár pont.

A vége előtt két körrel beküldték a Safety Cart, amikor Max Verstappen Toro Rossója megállt a célegyenesben, a bokszutca fala mellett. Azonban a Mercedes AMG GT-S nem maradt bent végig, az utolsó kör végén elhagyta a pályát, de ekkor az érintett pályaszakaszon a sárga zászlós figyelmeztetés még érvényben maradt, ezért előzésre már nem kerülhetett sor. Az ötödik és a hatodik helyen a két Williams ért be, Felipe Massa és Valtteri Bottas végig legüres térben autózott a két topcsapat és a mezőny többi része között. Hetedik lett Romain Grosjean a Lotusszal.

Pocsék versenye volt a Renault-motoros autóknak. Daniel Ricciardo a Red Bull-lal beragadt a rajtnál, és az első kanyarba csak a 17. helyen fordult be. Később feltornászta magát, de így is csak a két Sauber között, a 9. helyen ért célba. Csapattársa, Daniil Kvyat komoly ellenfélnek bizonyult számára a pályán, az orosz versenyző akkor sem akarta elengedni, amikor a csapat burkoltan utasította erre. Végül Kvyat versenye úgy ért véget, hogy kigyulladt autójában a Renault motor. A Toro Rossónak sem alakult jól a versenye: a remekül vezető Verstappen autója a 8. helyről állt ki két körrel a vége előtt, Carlos Sainz Jr.-nak pedig váltóproblémák miatt kellett megelégednie a 14. helyezéssel.

Eredmények:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1óra39perc42.008s

2

Nico Rosberg

Mercedes

0.714s

3

Sebastian Vettel

Ferrari

2.988s

4

Kimi Räikkonen

Ferrari

3.835s

5

Felipe Massa

Williams/Mercedes

8.544s

6

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

9.885s

7

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

19.008s

8

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

22.625s

9

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

32.117s

10

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1kör

11

Sergio Pérez

Force India/Mercedes

1 kör

12

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1 kör

13

Jenson Button

McLaren/Honda

1 kör

14

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1 kör

15

Will Stevens

Marussia/Ferrari

2 kör

16

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

2 kör

17

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

4 kör

-

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

kiesett

-

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

kiesett

-

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

kiesett

Egyéni világbajnokság:

     

1

Lewis Hamilton

68 pont

2

Sebastian Vettel

55

3

Nico Rosberg

51

4

Felipe Massa

30

5

Kimi Räikkonen

24

6

Valtteri Bottas

18

7

Felipe Nasr

14

8

Daniel Ricciardo

11

9

Romain Grosjean

6

10

Nico Hülkenberg

6

11

Max Verstappen

6

12

Carlos Sainz

6

13

Marcus Ericsson

5

14

Daniil Kvyat

2

15

Sergio Perez

1

16

Jenson Button

0

17

Fernando Alonso

0

18

Roberto Merhi

0

19

Will Stevens

0

Konstruktőri világbajnokság:

     

1

Mercedes

119 pont

2

Ferrari

79

3

Williams/Mercedes

48

4

Sauber/Ferrari

19

5

Red Bull/Renault

13

6

Toro Rosso/Renault

12

7

Force India/Mercedes

7

8

Lotus/Mercedes

6

9

McLaren/Honda

0

10

Marussia/Ferrari

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..