Forma 1

Halálosan megfenyegették a Verstappent büntető bírót

2017.10.26.

Elszabadultak az indulatok az austini büntetés után, ám volt olyan szurkoló is, akit ez a durvaság helyett inkább tréfára sarkallt...

Nagy vitákat és indulatokat kavart a múlt hétvégén, hogy az FIA az austini futam után 5 másodperces büntetéssel sújtotta, s ezzel megfosztotta az utolsó körben megszerzett dobogós helyétől Max Verstappent. A holland, az édesapja, Jos, valamint csapata, a Red Bull igazságtalan ítéletről beszéltek, s dühüket főként arra a Garry Conellyre vetítették ki, aki tavaly Mexikóban szintén szerepet játszott az akkori dobogós helyezésük elvesztésében.

Az Amerikai Nagydíjon a versenyzőbíró szerepét a korábban többek közt a Ferrarit is kormányzó Mika Salo látta el, aki a történtek után közösségi oldalán nyilatkozott arról, hogy bármennyire is fájó volt meghozni ezt a döntést, az egyértelmű pályalevágás miatt nem volt más választásuk.

Azóta elárulta, halálos fenyegetéseket is kapott a felháborodott szurkolóktól. „Ezek főleg Hollandiából érkeztek” – erősítette meg a Suomi F1 oldalnak.

De voltak kevésbé súlyos esetek is. A szerepe kapcsán volt, aki egy korábbi reklámfilmet keresett elő a múltból, melyben a finn még a Ferrari overallját viselve fogad telefonhívásokat. Tekintve, hogy a döntéssel éppen a Ferrari járt jól, ráadásul honfitársa, Kimi Räikkönen állhatott így dobogóra, a részrehajlásról szőtt összeesküvés-elméleteket szinte borítékolni lehetett. Egy másik elégedetlen eközben a Wikipédia oldalán írta át a róla szóló leírást, mondván: „független bíróként a Ferrari lefizette őt, hogy újra világbajnok lehessen”, és „kínos büntetésekkel segítette a csapatot”.

Mika Salo (fotó: XPB)

„Az csak egy mókás tréfa volt. Az ellenem és más kollégák ellen irányuló fenyegetéseket azonban nem tolerálhatjuk” – kommentálta Salo a meghamisított életrajzát, amit azóta már rendbe tettek.

Bármekkora hullámokat is kavart a döntésük, a volt versenyző továbbra is úgy véli, megfelelően jártak el. „Büntetés volt, de a szabályok már csak szabályok. Egyértelműen kimondják, hogy büntetni kell a versenyzőt, ha a pálya levágásával előnyt szerez. Max a kanyar után ezért állt a Ferrari előtt, tehát az eset egyértelmű volt” – szögezte le.

(telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
A Ford Motor Company importőri megállapodást kötött a Nic. Christiansen Group és a Hedin Group AB....
2025.01.22
Teljes homály övezi a legpatinásabb és a legfiatalabb orosz autómárka kapcsolatát, és a minapi....
2025.01.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 01. 22.....
2025.01.21
Az újdonsült rali-világbajnok Thierry Neuville idén felteteti az 1-es rajtszámot az autójára,....
2025.01.21
A Tatabányai Rendőrkapitányság a lakosság segítségét kéri az ismeretlen elkövető azonosításában -....
2025.01.21
Új gyárat épít a Mazda Japánban, de csak elektromos autókat fognak ott gyártani, amelyeket a....
2025.01.21
Az egyik legnagyobb japán autóműszaki akadémia hallgatóit megihlették a Lexus motorsport-....
2025.01.21
Eltöltöttem az ünnepi időszakban pár órát a hazai autópályákon, közutakon, mert sokunkhoz hasonlóan....
2025.01.21
A decemberi és az egész éves mutatók szerint egyaránt az előkelő negyedik helyen zárta Magyarország....
2025.01.21
Az Európai Unióban éves összevetésben 0,8 százalékkal, mintegy 10,6 millióra nőtt az eladott új....