vizsgálat
Felidézik: 2019 nyarán zárták le azt a versenyfelügyeleti eljárást, amely során a versenyhivatal számos megtévesztő gyakorlatot tárt fel a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásával kapcsolatban. A cég az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott fel, amit a GVH Versenytanácsa elfogadott és előírta annak teljesítését.
A Wizz Air vállalta, hogy a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek. A kompenzációt a cégnek a fogyasztók Wizz fiókjában kellett jóváírnia, és a fogyasztóknak öt évig volt lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását.
Öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét átutalja a cég az SOS Gyermekfalu Alapítványnak. Azt is vállalta, hogy módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát, és célzott oktatási kampányt indít a légi utasok fogyasztói jogairól.
Arra is kitértek, hogy jelenleg is több versenyfelügyeleti eljárást folytatnak a Wizz Air-rel szemben.
A GVH 2025. január 31-én közölte, hogy a légitársaság lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, ezzel plusz költségeket okozva az utasoknak.
A Wizz Air elismerte a történteket, és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a 80 millió forintot. A GVH az utóbbi kötelezettségvállalás végrehajtását is ellenőrizni fogja.
Borítókép: Budapest, 2024. július 2. A Wizz Air légitársaság Airbus A321-271NX típusú repülőgépe, a Brassóból érkezett első menetrend szerinti légi járata a Liszt Ferenc-repülőtéren 2024. július 2-án. MTI/Lakatos Péter