BYD
TELJES KONTROLL A GYÁTÁSLÁNC FELETT
A BYD kínai óriáscég a Teslával verseng a világ vezető elektromos autógyártójának szerepéért. A siker összetevői között szerepel, hogy a kínaiak a vertikális ellátáslánc minden részét saját ellenőrzésük alatt tartják. A termelés hatékonysága is kulcsszerepet játszik, ugyanis így a gyárak elképesztő ütemben képesek piacra kidobni az autókat. A kínai Henan tartomány szívében, Zhengzhouban felépülő új gyár minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy Kína világméretű ipari ambícióinak újabb bizonyítéka legyen.
OLYAN NAGY, MINT TORINÓ
Ez nem csak egy gyártóüzem, hanem egy autóváros, ahol az itt élőket és dolgozókat stadionok, parkokkal szolgálják ki, és iskolák épültek az alkalmazottak gyerekei számára. A 130 km²-es becsült felülettel (pontosan akkora, mint teljes Torinó) a zhengzhoui BYD komplexum amellett, hogy automatizált gyártóüzem (több mint 3000 robotról beszélünk), igazi ökoszisztéma.
AKÁR 80 000 „LAKOS”
Az ipari terület a termék – jelen esetben az autó - életciklusának minden fázisát tartalmazza; a kutatástól és fejlesztéstől a gyártásig és a logisztikáig. A megagyár jelenleg az ötödik fejlesztési fázisban tart: a 8. fázis elérése jelenti a teljes felkészültséget, és megkezdhetik a termelést. Az ipari városnak jelenleg 60 000 dolgozója van, de a BYD azt közölte, hogy a következő három hónapban további 20 000 fog érkezni. A telephelyen elektromos autókat, akkumulátorokat és félvezetőket gyártanak majd, minimalizálva a külső beszállítóktól való függést.
KÍNAI MODELL
Miközben a Tesla továbbra is befektet az Egyesült Államokban és Németországban, a BYD bebizonyította, hogy képes „kínai módon” az integrált és önellátó gyártási modell alkalmazására. A BYD terjeszkedése és épülő megagyára jól illeszkednek a kínai márkák törekvésébe, hogy uralkodóvá váljanak a globális piacon, ideértve Európát is, ahol eddig outsiderként voltak jelen.