autószalon

Furcsa tuningok egy kínai autószalonról

2021.09.18.

Van akkora minden kínai nagyváros, hogy saját autószalonja legyen, noha a Csengtu Autószalon egyértelműen nem tartozik a híresebbek közé. 

Talán ennek is tudható be, hogy a helyi gyártók itt mutatják be, úgymond fű alatt, azokat a tuningszörnyeket, amiket a nemzetközi szalonokon nem raknának ki büszkén a standjukra, a hazai piac viszont vevő lehet rájuk. Sőt, a helyi tudósítások szerint néhány modellpremieren kívül szinte csak ilyen eltúlzott „raliautókat” találni a pavilonokban, pedig több mint 1500 autót állított ki a 130 gyártó – ami európai fejjel felfoghatatlan.

Náluk még hódítanak a morcosított lámpák, és a felfelé nyíló Lambo-ajtók is, amiket nem restek akár egy furgonra is rápattintani, ahogy az tetten érető például a SAIC Maxus EV90 Flash koncepció esetében is. Sikerült leragadniuk a Need for Speed Underground korszaknál, vagy említsem inkább a Halálos Iramban filmek első részeit a 2000-es évek elejéről? Talán annyi különbség van, hogy ezek a tuningszörnyek már teljesen elektromosak, szinte kivétel nélkül. Különös kedvencem a nem túl diszkrét Track Only felirat a haszonjármű oldalpanelén.

Állítólag szintén pályára szánják a Weimar W6 ACE vörös SUV-t, vagyis annak eltorzított mását, ami kőkemény szélesítésekkel igyekszek feltornázni a családi crossover eladásait. Hogy az anyukák mennyire értékelik majd a slick gumikat egy esős hétköznapon, és a hétvégi vidéki kalandozás során felrakodó sárt a kifittyenő futóművön, azt csak megjósolni tudom: semennyire. Ugyanakkor nem voltak restek 805 lóerősre pumpálni a két villanymotort, amik egy 1400 kWh-s, ismétlem, ezernégyszáz kilowattórás akkumulátorból táplálkoznak. Én simán elhinném az 1,8 másodperces 0-100-as sprintet is, ha mutatnának róla videót.

A kedvencem mégis a Chery szörnye. Mármint, szószerint egy monster truckról van szó, a Little Ant Pro Bigfoot személyében, ami „kicsi hangya” elnevezése ellenére kellően magasan ül. Arról nem szólnak a krónikák, hogy a mindössze 41 lóerős villanymotor mennyire viszi el virgoncan a terepabroncsokat, és a masszív rácsozást, amit az orrára fabrikáltak a vadvédelem jegyében. A kartervédőről nem is beszélve – ami itt legalább igazi. Talán nem meglepő, hogy ezzel a förmedménnyel sincs komolyabb tervük, mint a kíváncsi tekinteket vonzani.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.26
Összeroncsolódott személyautó a II. kerületi Nagykovácsi úton november 26-án, miután a járműre....
2021.11.26
Az FIA Túraautó Világkupa menetrendje szerint 2022-ben ismét 10 versenyhelyszín lesz. ..
2021.11.26
A legtöbb európai országban már kötelező a téli abroncs, van, ahol a hólánc is, de vannak, akik....
2021.11.26
A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban....
2021.11.26
A Bács-Kiskun megyei rendőrök közúti veszélyeztetés bűntette miatt folytattak eljárást, és....
2021.11.26
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései alapján elsősorban Győr-Moson-Sopron, Vas,....
2021.11.26
A hazánkban már közel 30 éve jelen lévő, a mobilitás ökoszisztémáját alakító Continental vállalat....
2021.11.26
A Kia és új partnere, a BlackRock Global Renewable Power, más részvényesekkel együtt, újabb 700....
2021.11.26
Magyarországon közlekedési balesetben évente mintegy 600-an vesztik életüket. ..
2021.11.26
Két holland fiatalember pár száz euróból kivételesen takarékos autót épített. A sikerből persze az....