ICDP

Friss vállalat borítaná az Egyesült Királyság használtautó-piacát!

2019.10.15.

Az utóbbi időben több vállalkozás is indult, hogy megváltoztassa a használtautó-vásárlás módját. Ilyen a Carvana az Egyesült Államokban, a német HeyCar és újabban az Egyesült Királyságban is elindult egy hasonló kezdeményezés Cazoo néven.

A Cazoo az Egyesült Királyság egyik legizgalmasabb vállalkozása, ráadásul Európa egyik legjobban finanszírozott startupja. A szolgáltatás még el sem indult, a befektetők máris 55 millió fontos támogatással biztosították a bizalmukról a cég vezetőit. De mit is csinál majd a Cazoo?

Az alapító Alex Chesterman elmondása szerint az ötletet az amerikai Carvana ihlette, akikről már korábban írtunk és valóban innovatív módon alakítják az USA használtautó-kereskedelmét.

Az amerikai vállalkozás szintén a használtautó-vásárlás hagyományait borítaná és borítja is. Alapvetően házhozszállítással dolgoznak, ami szintén sokak számára vonzó, de legnagyobb attrakciójukat kétségkívül a 91 “autó-automata” jelenti, amiken keresztül az Egyesült Államok piacának több felén aktívak. Az ő automatájuk nem sokban különbözik egy üdítő-automatától, bedobunk egy tőlök kapott zsetont, majd az automata kiadja az online megvásárolt autót.

Bár automatáik nem lesznek, az elv hasonló. Előre alaposan átvizsgált használt autókat kínálnak a vásárlóknak, akik online vehetik meg az autójukat, mintha csak egy pizzát rendelnének egy applikáción keresztül. A pizzafutárok szállítási ideje még messze van, de a Cazoo vállalja, hogy egy napon belül házhozszállítja a kiválasztott modellt. 

Bár innen Magyarországról nézve kissé ijesztőnek hangzik, hogy látatlanban autót vásároljunk, a Carvana példája alapján nem elképzelhetetlen. Értelemszerűen mindkét vállalkozás a fiatalabb korosztályt célozza (tőlünk nyugatra úgy tűnik nem teljesen halva született ötlet fiatal autóvásárlókra építeni egy üzleti modellt), akik sokkal inkább bíznak az internet adta lehetőségekben és bátran bízzák magukat az ilyen, szinte kezdetleges, de igen ígéretes vállalatokra. 

Az amerikai példa egyébként igen sikeres. A Carvana egyelőre tényleg óriási siker és a növekedésének üteme arra utal, hogy úgy fogja felforgatni az használtautók piacát, mint a Booking a szállásfoglalás területén tette, de nem szabad elfelejteni, hogy az autóvásárlás sokak számára elengedhetetlen része, hogy beleüljünk az autóba és kipróbáljuk azt. A Carvana ezt azzal próbálja orvosolni, hogy egy héten belül szinte feltétel nélkül visszaveszik az autót, de ez nyilván közel sem ugyanaz.

Ilyen szempontból a Cazoo egy az egyben követi amerikai társát.

Kérdéses, hogy az online autóvásárlás valóban fel tudja-e borítani az eddigi, hagyományos vásárlás dominanciáját, de mindenképpen érdekes kisérlet, néhány éven belül pedig ki is derül, van-e létjogosultságuk.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..