motortechnika
Az új egység 30%-kal könnyebb az elődjénél, mérete is kisebb. A vezérműtengely és a szelepszár közé beépített hidraulikus egységet a gyorsabb vezérlés és a nagyobb flexibilitás miatt saját vezérlővel láttak el, ráadásul a beszállító segít az autógyáraknak összehangolni az egységet a belső égésű motorral.
A hidraulikus egység szabályzásával megvalósítható a hengerlekapcsolás, de akár a kétszeri szelepnyitás egy ütemen belül. Ezt a szívó szelepeknél alkalmazzák elsősorban, ugyanis a friss töltet betöltésének pontos szabályzásával elhagyható a fojtószelep, ami nagy szívási veszteséget eredményezne.
Szintén megtalálható volt az e-Rocker, vagyis a kapcsolható szelephimba. Egy elektromechanikus kapcsoló ki tudja kapcsolni a himbát, így nem nyitnak ki az adott szelepek. Az elektromechanikus vezérlés előnye, hogy nem függ a motorolajtól. Sem a nyomástól, sem a viszkozitásról. A CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a motorolajnyomást az üzemi igényeknek megfelelően állítja a motorvezérlő, így az olajjal vezérelt rendszerek bizonytalanul, üzemi állapottól függő gyorsasággal működnek.
A hibrid járművek elterjedésével a belső égésű motorok elindításának és leállításának nem csak a száma nőtt, hanem a motorjárások közötti idő is. A hideg motor elindításához egy elektromosan állítható svezérműtengely- „fázisállítót” fejlesztettek ki. Ez segíti a gyors motorindítást, és csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Ennél a beavatkozónál is arra törekedtek, hogy működése teljesen független legyen a motorolajtól.