Forma 1

Forma-1: már 2019-ben tesztelhetik a költségvetési limitet

2017.11.05.

Német sajtóhírek szerint tesztjelleggel már a 2019-es szezonban bevezethetik a költségvetési limitet a királykategóriában. Az ezzel – és a folytatással – kapcsolatos terveket már a napokban megismerhetik a sportág vezetői.

A királykategória új többségi tulajdonosa – és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) – minap tárta a nyilvánosság elé a 2020 utáni korszak motorformulájának terveit, a jövő héten pedig egy másik fontos kérdésben, a sportág kiadásának csökkentésével kapcsolatban történhet előrelépés. A mértékadó német szaklap, az Auto Motor und Sport néhány részletről már most tudomást szerzett.



Úgy tudják, a költségvetési limitet több lépcsőben fogják bevezetni. A 2019-es szezonban például már életbe léphetnek a szabályok, viszont még csak tesztjelleggel, vagyis annak, aki megszegi őket (például többet költ a kelleténél) nem kell büntetésre számítania. Ami magát a felső határt illeti, az is folyamatosan csökkenhet, hogy a nagyobb csapatok könnyebben tudjanak alkalmazkodni az új körülményekhez (a plafon bevezetése értelemszerűen őket érinti legérzékenyebben).

Nem meglepő, hogy az élcsapatok egy viszonylag magas összeg kijelölésében bíznak, az Auto Motor und Sport azonban úgy tudja, 150 millió eurónál húzhatják majd meg a határt, vagyis a csapatok ennyi pénzt költhetnek majd egy évadon belül. Ez az összeg a hírek szerint nem tartalmazza majd a versenyzők, valamint a felső vezetők fizetését és a marketingköltségeket.



A költségvetési limittel kapcsolatban évek óta a csapatok ellenőrizhetősége a legfontosabb kérdés. A jelenlegi tervek szerint külsős szakemberek ellenőriznék az istállók kiadásait, akik már az FIA munkáját segítenék, úgy vennének részt az alakulatok életében, mintha azok állandó dolgozói lennének. Ez a módszer értelemszerűen csak akkor működik tökéletesen, ha a csapatok legféltettebb titkaikba is beavatják a szóban forgó pénzügyi szakembereket.

Ez pedig érthető módon ellenérzéseket válthat ki a csapatokból, vagyis a többségi tulajdonosok újabb „támadásokra” készülhetnek. Ráadásul közvetlenül azután, hogy a motorszabályok ismertetését követően kritikákat kaptak a Forma–1 legnagyobb gyártóitól (a Mercedes, a Renault és a kiszállást is megemlítő Ferrari sem rajong az elképzelésért).

(m4sport)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.21
Érdemes-e autóra költeni a 4 milliót és ha igen, akkor milyenre? ..
2025.02.21
Mentők, tűzoltók, rendőrök a helyszínen. ..
2025.02.21
9,2 millióan éltek Ausztriában 2025 január elsején. A népesség egy év alatt ismét emelkedett, és....
2025.02.21
Büntetőeljárás indult egy szombathelyi autóssal szemben, aki a rendőrök többszöri jelzése ellenére....
2025.02.21
Ha a plug-in hibrideket is számításba vesszük, ez a szám még mindig csak 3,9 százalék. ..
2025.02.21
A részben az Amazon tulajdonában lévő Rivian amerikai elektromosautó-gyártó nettó vesztesége....
2025.02.21
A TOYOTA GAZOO Racing a jövő hétvégén kezdődő Hosszútávú Világbajnokságon a sorozatban hatodik....
2025.02.21
Lenyűgöző rekord: a BMW Group globális beszállítói és szolgáltatói hálózatában már 30 olyan startup....
2025.02.21
Megalakult a Mikromobilitási Munkacsoport - tájékoztatta az Építési és Közlekedési Minisztérium (....
2025.02.21
A Datahouse adatai szerint 2024 első tíz hónapjában 119 ezer 432 új személygépkocsit és....