Stefano Domenicali
„Amikor a zászló lehull, el kell kezdened a versenyt. Semmilyen késlekedés nem megengedett” – foglalta össze ars poeticáját a szerdai Automotive News Europe kongresszuson. Valami hasonló sürgetést érez most az olasz autógyártó, ezért száll versenybe legnagyobb riválisával, a Ferrarival. Gyártási kapacitását megduplázva a Sant’Agata Bolognese-i gyártósorokon készülő Urusra, a márka első SUV-jára fókuszál. Az első Urus a tervek szerint 2018 közepére fog elkészülni, és kevesebb, mint 200.000 euró lesz az induló ára.
Domenicali, aki 2016 márciusa óta vezeti a céget, 4000-es eladási darabszámban gondolkodik éves szinten, ami meglehetősen merész terv annak fényében, hogy a tavalyi évben összesen 3.457 Lamborghini került értékesítésre. Ha számításai bejönnek, és 2019-ig valóban túllépik a 7000-es határt, veszélyesen meg fogják közelíteni a Ferrarit, mely 8.014 szuperautót adott el tavaly.
A nagyszabású tervhez elengedhetetlen a Sant’Agata-i üzem bővítése, ahol jelenleg az Aventadort és a Huracant gyártják. A jelenlegi 80.000 négyzetméteresről 160.000-re nő a területe, és a következő 4 évben a dolgozói létszám is majdnem a felével, 600 fővel fog emelkedni.
Domenicali a távolabbi jövőről is beszélt a kongresszuson: 2025 és 2030 közöttre egy négyüléses sportautóban gondolkodnak. A cég nyitott a legendás Miura coupé 21. századi interpretációjára is, de „nem a következő 5 évben”. A Lamborghini fő célja a márka imidzsének átformálása: „Nagyon polarizálódtunk. Az emberek vagy imádnak, vagy utálnak minket. Most megpróbálunk lazábbak, fiatalosabbak lenni, de mint mindig, különbözőek.”
Forrás: autonews.com