tanulmány

Ford: merre tartanak a fogyasztók és a vállalatok ebben a bizonytalan és izgalmas korban?

2017.12.09.

Az emberek világszerte azt érzik, hogy egyre inkább polarizálják őket a kulturális és a társadalmi változások. A megkérdezett felnőttek 60 százaléka állítja azt, hogy nyomasztja a világban tapasztalható nyugtalanság.

Hogy közelebb kerülhessen a fogyasztók által leírt valósághoz, a Looking Further with Ford 2018 (Tekintsünk előre a Forddal 2018)a Ford trendfigyelő tanulmánya nem csupán a világot kettéválasztó problémákat vizsgálja, hanem az olyan, ezekből eredő megoldási mechanizmusokat is, mint az együttérzés, a bűntudat vagy a fokozott aktivista tevékenység. A hatodik éves jelentés szerint globálisan a felnőttek 76 százaléka állítja azt, hogy a tetteik pozitív irányba befolyásolhatják a változásokat.

„Semmi kétség, izgalmas időket élünk,” nyilatkozta Sheryl Connelly, a Ford globális fogyasztói trendekkel és jövőkutatással foglalkozó munkatársa. „A világszintű prioritások átrendeződése, a féktelen politikai felfordulás és a társadalmi egyenlőtlenségek előtérbe kerülése sok, biztosnak hitt pontot érvénytelenné tett, és sokakat teljesen összezavart. Ám a zűrzavarból és az ellentmondásokból olyan újfajta energia és kreativitás látszik kinőni, amely nagyon lelkesítően hat az emberekre.”

A Ford minden évben alaposan megvizsgálja a világot befolyásoló tendenciákat. Autógyártó és mobilitási vállalatként a Ford továbbra is elkötelezetten dolgozik a világ megváltoztatásán – mint ahogyan már száz éve.



A 2018-as trendfigyelő tanulmány legfontosabb megállapításai:

  • A felnőttek 68 százalékát rendkívüli módon nyomasztja a világban tapasztalható szenvedés, és 51 százalék bűntudatot érez amiatt, hogy nem tesz semmit azért, hogy javítson a világon.
  • A felnőttek 81 százaléka azt állítja, hogy aggódik a szegények és gazdagok közötti szakadék növekedése miatt.
  • A 18-29 év közötti felnőttek 52 százaléka vár a márkáktól politikai állásfoglalást.
  • A felnőttek 73 százaléka gondolja úgy, hogy jobban oda kellene figyelnie az érzelmi szükségleteire, és 57 százalékuk állítja, hogy kevesebbet alszik éjszakánként, mint amennyire szüksége lenne.
  • A felnőttek 39 százaléka azt mondja, nincsenek fenntartásai azzal kapcsolatban, hogy személyes adatokat osszon meg a cégekkel, de 60 százalékuk tart attól, hogy személyes adataik nyilvánosan hozzáférhetővé válnak.
  • A felnőttek 52 százaléka úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia többet árt majd, mint használ, ám 61 százalékuk hisz az önvezető járművek jövőjében.

A jelen benyomásai alakítják a jövőtA Ford éves jelentése azért készült, hogy megérthessük, miként befolyásolják bizonyos trendek a fogyasztókat és a márkákat 2018-ban és azután. A 10 meghatározó, 2018-as trend a következő:

1.Ahol véget ér a józan ész: A politikától a popkultúráig globálisan jól látható, hogy a dolgok a fejük tetejére álltak. Ezekre a változásokra az emberek szélsőségesen eltérő módon reagálnak. Ahogy fokozódik a megosztottság, úgy szűkül a nyílt párbeszédek tere, és fokozódik a túlterheltség érzése. A fogyasztók szomjaznak valami újra, ami segít alkalmazkodni és megbirkózni ezzel az állapottal.

2.Az aktivisták ébredése: A megosztottság kirángatja a fogyasztókat a megelégedettségből. Mivel az emberek most a szükséges változásokról vitatkoznak, a sablonos bölcsességek és megszokott elvárások felett eljárt az idő.

3.Előtérben a különbségek: Az egyenlőtlenségek világszerte szembeszökőek. Aktivisták és vállalkozások kísérleteznek azzal, miként lehetne mindenki számára elérhetővé tenni a minőségi oktatást, növelni a hatékony foglalkoztatást, kiegyenlíteni a bérek közötti szakadékokat, és mindenki számára biztosítani az alapvető, megfelelő életszínvonalat és infrastruktúrát.

4.Együttérző lelkiismeret: A hírek mindenhová elérnek, így teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, milyen kihívásokkal szembesülnek világszerte a fogyasztók. Az emberek egyre inkább átgondolják társadalmi szerepeiket, és egyre jobban odafigyelnek elköteleződéseikre.

5.A tudat javítása: A fogyasztók és az állami intézmények egyaránt felismerték, hogy addig nem lehet egészséges a test, amíg a tudat nem egészséges. Ezért a szellemi jóllét olyan elsődleges témává vált, ami elől sem az egyén, sem a kormányok, sem a vállalatok nem térhetnek ki.

6.Kereskedelmi terápia: A legtöbb fogyasztó végtelenül vadássza az újat és a mást, olyan anyagi javakat és élményeket keresve, amelyek elhozzák számára a boldogságot. Az időmegtakarítást segítő szolgáltatások elterjedésével a fogyasztók végre megvásárolhatják azt is, amit eddig még soha: az időt.

7.Tehetetlen kiszolgáltatottság: Azt állítják, hogy aBig Data képes interpretálni a viselkedésünket, és ez elvileg a fogyasztók javát szolgálja. Ám a Big Data magában rejti a torzulás lehetőségét is. És amikor a személyes információt útjára bocsátjuk, a fogyasztó csupán reménykedhet, hogy a vállalatok felelősségteljesen használják azt.

8.Technológiai fordulópont: A virtuális valóság, a mesterséges intelligencia, az önvezető technológia már itt vannak, és napjaink részévé váltak. Az emberek világszerte azon tűnődnek, hogy az intelligens technológia ilyen mértékű rohama milyen hatással lesz a társadalomra, és vajon nem lehetséges-e, hogy a hatás sokkal pozitívabb lesz, mint ahogyan azt sok előrejelzés állítja?

9.Választás: Vajon még mindig a házasság és a szülővé válás jelenti a boldog élet zálogát? A párok manapság nagyon is másként gondolkodnak az elköteleződésről és a beteljesedésről; több a választási lehetőségük, és az előttük álló élet is hosszabb.

10.Nagy városok, nagy tervek: 2050-re várhatóan a világ lakosságának csaknem 75 százaléka városban lakik majd. Ahhoz, hogy a városokban rejlő lehető legtöbb lehetőséget kiaknázzuk, azaz hogy azokat olyan boldog és egészséges helyekként tartsuk fent, ahol szeretünk lakni, okosan kell megtervezni a közlekedést, a foglalkoztatást, a lakhatást, a kellemes környezetet, és azt az infrastruktúrát, amely megfelelően alkalmazkodik a robbanásszerűen növekvő népességhez.

A jövő hulláma

A Fordot már több mint 100 éve vezeti az a meggyőződés, hogy az emberi fejlődés lelke a mozgás szabadsága. Ma is ez táplálja azt a szándékot, hogy a Ford a világ legmegbízhatóbb mobilitási cégévé váljon.

Ahhoz, hogy az egyre növekvő városok fenntarthatók legyenek, a társadalomnak foglalkoznia kell az olyan változókkal is, mint a közlekedés szükségessége, és meg kell értenie, hogyan alkalmazkodjon az ehhez hasonló szükségletekhez. Az éves trendfigyelő tanulmány az által segít előre jelezni, illetve irányítani ezeket a témákat, hogy biztosítja a fogyasztók aggályainak, félelmeinek, reményeinek, ambícióinak, valamint megoldási mechanizmusainak mélyebb megértését.

A bizonytalanság és a türelmetlenség korában a Ford továbbra is olyan mobilitási megoldások létrehozására összpontosít, amelyeknek a változó időkben is van értelmük. A fogyasztók elvárásai folyamatosan változnak, így a Ford olyan okos járművek tervezésén és fejlesztésén dolgozik, amelyek megállják a helyüket az új terepen.

„Mai, felgyorsult világunkban nincs időnk a könnyelmű, felszínes dolgokra, ezért a tartalmas, nagy hatású dolgokra összpontosítunk,” tette hozzá Connelly. „A Fordnál pontosan ezt a hangulatot tükrözi a munkánk, hiszen megállás nélkül azon dolgozunk, arra koncentrálunk, hogy olyan megbízható, mobilitást segítő megoldásokat állítsunk elő, amelyek jobbá teszik a fogyasztók életét.”

Ha többet szeretne megtudni a Further with Ford 2018 trendfigyelő tanulmányáról, kérjük, látogasson el a www.fordtrends.com oldalra. 

A Ford Motor Company globális autóipari és mobilitási vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. Az összesen mintegy 202.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 62 gyártóüzemet működtető vállalat alaptevékenysége a Ford személyautók, haszongépjárművek, SUV-k és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. Ugyanakkor a Ford lendületesen dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company szolgáltatásairól, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....
2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....
2025.02.08
A Datahouse adatai szerint 2024 első kilenc hónapjában 107 ezer 445 új személygépkocsit és....
2025.02.08
Az M0-s autót és a 11-es főút budakalászi turbó körforgalmánál rögzítettek érdekes jeleneteket a....
2025.02.08
Az erdélyi város vezetése első Park & Ride parkolóban a belvárosinál alacsonyabb....
2025.02.08
60 év után újra az abszolút győzelmi trófeáért fog harcolni az Aston Martin Le Mansban. Nem....