WRC

Fontos adatok derültek ki az újgenerációs WRC-k hajtásláncáról

2020.11.04.

Eddig csak annyit tudtunk, hogy 2022-től hibrid hajtást kapnak a csúcskategóriás raliautók, most az is kiderült, hogy milyen erőset.

Az FIA Világ Motorsport Tanács megegyezett abban, hogy a következő generációs WRC versenyautók egy 100 kW (136 lóerő) teljesítményű elektromos motorral is fel lesznek szerelve a benzines erőforrás mellett. A WRC-k technikai paramétereit rögzítő Rally1 technikai szabályzat arról is rendelkezik, hogy az elektromos hajtásrészt nem csak arra kell használni, hogy a gyorsaságikon növeljék vele a rendszer összteljesítményét, hanem arra is, hogy az átkötő szakaszokon, közúton kizárólag ez mozgassa a versenyautókat, zéró kibocsátással.

Az egységes hibrid rendszer kifejlesztését a német Compact Dynamics cég végzi, az első tesztelések a tervek szerint jövő februárban kezdődhetnek el. A csúcskategóriás WRC versenyautókat 2017 óta 1,6 literes, kb. 380 lóerős turbómotorok hajtják, de egyelőre hibrid rásegítés nélkül.

Nem csak a WRC autók hajtáslánca fejlődik majd a 2022-es szabályváltozásnál, hanem a biztonsága is. Megerősítik a bukócsövet a vezető és a navigátor mögötti részen, ami nem csak a karosszéria torziós merevségét fokozza, de a nagyobb védelmet is ad egy esetleges bukás esetén. Fokozzák az oldalvédelmet is, mégpedig úgy, hogy több energiaelnyelő anyagot kell majd beépíteni az ajtóknál.

Az FIA a költségcsökkentést is komolyan vette, ezért a mostani három helyett már csak két motort lehet majd autónként felhasználni egy szezonban büntetés nélkül, és eltűnik a motorból a gázreakciót javító anti-lag rendszer friss levegő szelepe is.

„A Rally1 szabályrendszer elemei jelentik a kulcsot: elsőként a hibridesítés és a fenntartható technológia bevezetése, másodsorban a biztonság javítása, harmadikként pedig a költségcsökkentés. Ezek az alkotóelemek ma még fontosabbak, mint amikor két éve elkezdtük a kidolgozását az új szabályrendszernek” – nyilatkozta Yves Matton, az FIA ralisportért felelős igazgatója. „A hibrid technológia bevezetésére szükség volt ahhoz, hogy a gyártók 2022 után is elkötelezettek legyenek a sport iránt, nem halogathattuk tovább ezt a váltást a rali világbajnokság esetében. Hamarosan még több információt megosztunk majd a szabályváltozásokról” – tette hozzá Matton.

Az is kiderült, hogy a Rally2 szabályrendszerbe tartozó R5-ös versenyautók 2022-től csak egy 48 voltos enyhe hibrid rendszert kapnak, ezekben a szíjhajtású indítómotor-generátor teljesítménye mindössze 10 lóerő lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....
2024.05.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..