Kia Optima
A New York-i Autószalonon bemutatkozott a középkategóriás Kia Optima új generációja, ami egy kicsit hosszabb, szélesebb és magasabb elődjénél, bár a pontos dimenziókat még nem árulták el. A tengelytávolságát is megnyújtották 10 mm-rel, hogy tágasabb lehessen az utastér. Mivel az előző Optima a Kia egyik legsikeresebb modellje volt, az új generációnál nem változtattak a négyajtós kupékat idéző alapformán, csak a részleteket frissítették fel, különösen az orr-rész átalakulása szembetűnő.
A karosszériának több mint a fele nagy és ultranagy szilárdságú acélból készül, amivel a merevség is javult és a tömeg is csökkent. Mivel a Genfi Autószalonon bemutatott Sportspace tanulmány az Optima kombit vetítette elő, jó az esély arra, hogy ezúttal a szériagyártásig is eljut majd a nagyobb rakterű változat.
Amerikában háromféle benzinmotorral fogják forgalmazni a kocsit, ezek közül valószínűleg csak az 1,6 literes, 180 lóerős turbómotort hozzák majd be Európába. Nálunk az 1,7 literes dízelmotor különböző változatai adják majd az eladások javát, közülük a legerősebb már két turbóval rendelkezik majd. Alaphelyzetben hatfokozatú kézi, felárért hétfokozatú duplakuplungos váltót párosítanak majd a motorokhoz.
A Kia alaposan kibővítette az extralistát, felárért már körkörös kamerarendszert, radaros tempomatot, vészfék asszisztenst, hűthető-fűthető első üléseket, holttér-figyelőt, adaptív fényszórókat, automatikus távfény asszisztenst is kínálnak az Optimához.