vasút

Féltik a vasút biztonságát a szakszervezetek

2015.04.07.

A vasútbiztonság és az esélyegyenlőség érdekében a vasutas szakszervezetek azt szorgalmazzák, hogy a készülő új vasúti törvénybe kerüljön be a vasutasok foglalkoztatására jelenleg is érvényes szabályozás.

A GYSEV jegyviszgálója munka közben. Féltik a megszerzett jogaikat
 
Gaskó István, a Mozdonyvezetők Szakszervezetét (MOSZ), a Vasutasok Szakszervezetét (VSZ) és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetét (VDSZSZ) tömörítő Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) elnöke a munkavállalói érdekképviseletek keddi közös sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a vasúttársaságok közötti esélyegyenlőséget és a vasúti közlekedés biztonságát szolgálná, ha a törvényben rögzített egységes foglalkoztatási szabályok egyaránt vonatkoznának a magán és az állami vasúttársaságokra, és ezt ágazati, illetve alágazati kollektív szerződésben rögzítenék.
 
Dancsa Attila, a VASZ egyik alelnöke úgy vélte, ha az új vasúti törvény tervezetéből kikerülnek a jelenlegi hatályos szabályozásban még szereplő vezetési időre és a napi lakóhelyi pihenőidőre vonatkozó előírások, azzal súlyosan sérülne a vasúti közlekedés biztonsága.Kotter József, a VASZ másik alelnöke a vasutas munkavállalókra a személyszállítási törvényben szereplő menetkedvezmény kiterjesztését szorgalmazta több munkakörre és az összes hazai vasúttársaságra.
    
Gaskó István kifejtette, hogy az új vasúti törvény tervezetéből hiányolják az ágazati kollektív szerződés megkötésre vonatkozó előírást, tapasztalataik szerint a foglalkoztatásra vonatkozó eltérő gyakorlat egyes cégeket versenyelőnyhöz juttat, ami ugyancsak veszélyezteti véleménye szerint a vasúti közlekedés biztonságát. Mint mondta, a tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzeti Fejlesztési Minisztérium(NFM) nem járul hozzá, hogy az érintett cégek aláírják a már egy éve kidolgozott ágazati kollektív szerződést. 
 
A VASZ elnöke szerint az ellenőrzést is törvényi szinten kellene szabályozni, mert meglátásuk szerint a hatóság az állami cégeket ellenőrzi, a magán vasúttársaságokat már kevésbé. Dancsa Attila példaként azt mondta, ha kikerülnek a vasúti törvényből a közlekedésbiztonságot szolgáló foglalkoztatási szabályok, akkor egy békéscsabai mozdonyvezető szolgálata 12 órás vezetés után véget érhet Győrben hajnali egy órakor, visszafelé közösségi közlekedés nem áll rendelkezésre, a munkaadó szállást nem biztosít, de azt előírná, hogy nyolc óra múlva, azaz délelőtt 9 órakor jelentkezzen Békéscsabán, és ez esetben az utazási idő a pihenő idő része lenne. (MTI)
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....
2024.05.07
A baleset a Balaton felé vezető oldalon, Szabadbattyánnál akadályozza a forgalmat - máshol is....
2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....