Pekingi Autószalon
Egy évtizedes története alatt a Volkswagen Touareg az egyik legsikeresebb szabadidő-autóvá vált a piacon: a két generációból összesen már 720 ezer példányt adtak el.
A második generáció felfrissített változata külsőre alig különbözik elődjétől, kicsit módosítottak a lámpákon és a lökhárítókon, új színeket és könnyűfém felniket vezettek be. Belül némileg javították a felhasznált anyagokon és új színárnyalatokat használnak, emellett elérhetővé vált az Audikból ismert Google Earth alapú navigáció a Google Street View funkcióval.
Javítottak a szériafelszereltségen, ezentúl alapáron jár a bi-xenon fényszóró, a „vitorlázás” funkció (130 km/ sebességig gázelvételkor a nyolcfokozatú automataváltó és a motor szétkapcsolódik, hogy csökkenjen a fogyasztás), és a baleset utáni fékezőrendszer (ütközés után megmarad a féknyomás, hogy a további ütközések elkerülhetőek legyenek) is. A fogyasztás nem csak a vitorlázó funkció miatt csökkent az egész kínálatot tekintve átlagosan 6 százalékkal, hanem azért is, mert javítottak a légellenálláson, csökkentették az automataváltó belső súrlódását, és alacsonyabb gördülési ellenállású gumikat vezettek be.
A legnépszerűbb motor, a háromliteres V6-os TDI teljesítményét 245-ről 258 lóerőre emelték, a fogyasztása viszont 7,2 literről 6,8 literre csökkent. Nemcsak takarékosabb, tisztább is lett a V6-os TDI dízelmotor, mivel az SCR katalizátornak hála már teljesíti a jövőre életbe lépő Euro 6-os kibocsátási szabványt. A 204 lóerős V6-os TDI fogyasztása 7,0-ról 6,6 literre csökkent.
Áthangolták az acélrugós változat futóművét, az új Touareg közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra és kényelmesebben rugózik. Továbbfejlesztették a radaros tempomatot, az új rendszer már városi koccanásgátló funkcióval is rendelkezik, és dugóban araszoláskor is használható.