Toyota Motor Company

Felfrissült a Toyota Aygo

2018.03.16.

A Toyota tervezői nemcsak megerősítették az AYGO fiatalos és különleges arculatát, hanem az autó menetdinamikáját és vezetési élményét is magasabb szintre emelték.

2014-es színre lépése óta a jelenlegi AYGO nagy sikereket aratott az európai A-szegmensben. 2017-ben az AYGO volt az A-szegmens egyik legkelendőbb modellje: az autóból 85.000 darab fogyott el, ami 6,6 százalékos piaci részesedést eredményezett.

Dizájn

A tervezők megtartották az AYGO ikonikus ‘X’ orrkialakítását, de a korábbi kétdimenziós grafikát erőteljesebb, térhatású elemmé formálták. Oldalnézetből azonnal feltűnik, hogy az erősebb térhatású orrkialakítás formavilága szépen egybecseng a hátsó lámpatestek külső lencséivel, vizuális összeköttetést teremtve az autó eleje és hátulja között. Az AYGO hátsó részén elhelyezett új LED DRL fényvezető elemei azonnal felismerhető, jellegzetes külsővel ruházzák fel az autót.

Felszereltségi szintek

Az új AYGO felszereltségi stratégiájának középpontjában az x-play áll, amelynek kínálatában rengeteg különféle opció szerepel, hogy a vásárlók személyes ízlésükhöz igazíthassák az autót. Ám már az x-play alapfelszereltsége is kifejezetten bőséges, hiszen olyan tételeket is tartalmaz, mint a klímaberendezés vagy az x-touch 7 colos multimédia érintőképernyő. A gazdag felszereltségű új x-clusiv változat az x-play alapfelszereltségét különleges, három színből kiválasztható kéttónusú fényezéssel, egyedi 15 colos, dupla küllős könnyűfém keréktárcsákkal, automatikus klímaberendezéssel, kulcs nélküli ajtónyitással és Toyota Safety Sense biztonsági csomaggal egészíti ki.

Menetdinamika

A Toyota díjnyertes 998 köbcentiméteres, háromhengeres, 12 szelepes DOHC VVT-i motorja immár az Euro 6.2 emissziós előírásoknak is megfelel. Az átdolgozott erőforrás ideális egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, miközben nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, még élvezetesebb vezetési élményt kínálva a nagyvárosokban. Az új, kettős üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt motor magasabb sűrítési aránnyal működik, és a blokkban számos megoldás csökkenti a belső súrlódást. A hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel ellátott erőforrásban egy továbbfejlesztett kiegyensúlyozó tengely csökkenti az alapjárati rezgést. A motor teljesítménye 53 kW (72 LE) 6.000 1/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 93 Nm 4.400 1/percnél. Az új AYGO 13,8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, és a végsebessége 160 km/óra.

Az új AYGO standard és Eco változatban is megrendelhető. Ez utóbbi kivitelben hosszabb a IV. és az V. sebességfokozat, és az áramvonalasabb kialakítású autót alacsony gördülési ellenállású (RRC) gumiabroncsokkal és Stop & Start rendszerrel szerelik fel. A standard változat üzemanyag-fogyasztása a korábbi 4,1-ről 3,9 l/100 km értékre javult (NEDC-ciklusban mérve).

A motor teljesítményének és fogyasztásának javítása mellett a Toyota az új AYGO futómű-beállításait is megváltoztatta, sőt a kormánymű szoftverét is kicserélte, így az autó gyorsabban és pontosabban reagál a vezető utasításaira. A műszerfalba, az A-oszlopokba, az ajtókba és a padló hátsó részébe több hangszigetelő és hangelnyelő anyag került, hogy a motor teljes fordulatszám-tartományában kevesebb zaj és rezgés szűrődjön be az utastérbe.

Toyota Safety Sense

A Toyota Safety Sense olyan aktív biztonsági megoldásokat foglal egységbe, amelyeket arra terveztek, hogy a legkülönfélébb közlekedési helyzetben megelőzzék a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát. Az ütközés előtti biztonsági rendszer körülbelül 10-80 km/órás sebességtartományban képes észlelni az autó előtt feltűnő járműveket, és csökkenteni a ráfutásos baleset veszélyét.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az úttestre felfestett felező- és záróvonalakat figyelve segít elkerülni a kisodródásból eredő baleseteket és frontális ütközéseket. Ha az autó az irányjelző használata nélkül kezd el kitérni a sávból, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....