Genesis GV70
Képek forrása: Auto Express
A Genesis apró változtatásokat jelentett be a GV70 Electrified modelljére vonatkozóan, amely egy teljesen elektromos hajtású városi terepjáró, a vetélytársainak pedig az Audi Q6 e-tron, a BMW iX3 és a Polestar 4 számítanak. Egyelőre a bejelentett változtatások csak a koreai modellekre vonatkoznak, viszont az új, 2025-ös európai modell valószínűleg mindenben egyezni fog a dél-koreaival, az autó kezdőára pedig 65 ezer font lesz - átszámítva nagyjából 32,3 millió forint.
A 2025-ben érkező autó legfőbb változásai nagyrészt a dizájnt és a technológiát érintik. A külsőt illetően új első és hátsó lökhárító-kialakítást, módosított világítást és új kerekeket kapunk. A fényszórók immáron a Genesis legújabb mátrix-LED technológiáját alkalmazzák, és az egyszerüsített elülső lökhárító felett helyezkednek el, a speciális hűtőrács betéttel együtt.
A feltűnő hátsó lámpák megmaradtak, de most már olyan irányjelzőket tartalmaznak, amelyek korábban az alsó lökhárítóban voltak. A magasra szerelt féklámpa pedig tompításra került.
Valószínűleg sokak számára fontosabbak a belső teret ért újítások, így a szabadon álló infotainment rendszer és a 27 hüvelykes integrált vezetői kijelző jó hírként szolgál a potenciális vásárlóknak. A kijelző panelja érintőképernyővel vezérelhető, de a középkonzolon található egy fizikai kattintókerék is, amellyel szintén irányítható a panel.
A műszerfalon is rendet tettek a koreaiak, a középkonzolra szerelt légkondícionáló kezelőszervekkel és egy új ambient-világítással. Ezek a fejlesztések jóval fényűzőbb és modernebb hangulatot kölcsönöznek az utastérnek. Az Egyesült Királyságban kapható modellek színeit és díszítési lehetőségeit még nem határozták meg, de a Genesis excentrikus anyagkombinációja minden bizonnyal megmarad majd.
A GV70 Electrified hajtásláncát nem éri változás, így ugyanazt a nagy teljesítményű, kétmotoros elrendezést kombinálták egy 77,4 kWh-s akkumulátorral, mint a 2024-es verzióban. A jármű hatótávolsága 455 kilométer, viszont az erős, 800 V-os elektromos rendszernek köszönhetően 18 perc alatt lehet 10 százalékról 80-ra lehet tölteni az akkumulátort, a Genesis szerint pedig a töltési csúcssebesség akár a 350 kW-ot is elérheti.
Az SUV a 483 lóerős kombinált teljesítményével és a 'Boost' mód segítségével mindössze 4,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, ami egy ilyen vaskos karosszéria mellett nem mindennapi eredmény.
A fő kérdés viszont ugyanaz marad: a felsorolt változtatások elengendőek lesznek-e ahhoz, hogy lépést tartsanak a riválisokkal? Az Audi, a Porsche és a Polestar most rukkolt elő a legújabb generációs elektromos autóival, a BMW, a Mercedes és a Volvo válaszára pedig már nem kell sokat várni, és ezen márkák modellei a hatótávolság, a teljesítmény és a hatékonyság terén is a Genesis előtt járnak.