fényezés
A világ vezető járműipari festékgyártója, a PPG Industries kiadta legújabb tanulmányát, amelyben azt vizsgálják, hogy mely színek voltak a legnépszerűbben 2014 első tíz hónapjában az autóvásárlók között. Immár sokadszor a fehér bizonyult a legnépszerűbbnek, a vásárlók 28 százaléka ilyen színben vette az új autóját, ezt követi a fekete (18 %), a szürke-ezüst (13 %), a természetes, natúr színek (arany, bézs, citromsárga, narancs, barna: 10 %) és a piros (9 %). A fehér népszerűsége növekedett az elmúlt években (tavaly még csak 25 % volt az aránya), az szürke-ezüsté viszont jelentősen csökkent, 7 százalékot vesztett a részesedéséből két év alatt.
Európában a fehér 25 százalékos részesedéssel vezet, ezt követi a fekete (15 %), az ezüst-szürke (14 %), a természetes színek (12 %), utóbbiak népszerűsége nőtt tavalyhoz képest.
„Az autógyártók világszerte keresik azokat az új lehetőségeket, amikkel egyedivé varázsolhatják modelljeik és márkáik megjelenését. Mivel a színeket két-három évvel a modellévek előtt kell kiválasztani, nagyon fontos, hogy a kiválasztásnál nem csak a színek pillanatnyi népszerűségét, hanem a globális fogyasztói trendeket is figyelembe vegyék” – nyilatkozta Jane E. Harrington, a PPG autóipari színekért felelős menedzsere. Harrington szerint 2015-ben nőni fog a természetes tónusok, így a réz, a narancs és a barna aránya.