Az amerikai EPA szövetségi teszten bizonyították, hogy a Faurecia megoldása 3 százalékkal csökkentette az Ionic hibridek fogyasztását azzal, hogy a kipufogó hőjét újrahasznosították. A kipufogórendszerbe épített hőcserélő (gáz-folyadék) 3 kW energiát képes átmenteni a jármű motormenedzsment rendszerébe, amellyel mind az utasteret, mind pedig a motort fűti. A hamarabb bemelegedő motor révén a hajtáslánc gyakrabban működhet csakis villanymotorról, így javítva a jármű fogyasztását és csökkentve a károsanyag-kibocsátást.
Segítségével az autógyártó tömeget is csökkenthet azzal, hogy nem szükséges külön elektromos fűtőberendezést beépítenie az autóba. A Faurecia kompakt terméke alig 3 kilogramm és a motor közelébe építhető. A Faurecia szerint a rendszerrel akár hétszázalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető. A beszállító jelenleg azon dolgozik, hogy az EHRS továbbfejlesztett változata a veszendőbe menő gázból elektromos, illetve mechanikus energiát állítson elő. Az új egységet a tervek szerint már 2020-ban viszontláthatjuk valamelyik márka autójában.