Toyota Gazoo Racing
Amíg él Akio Toyoda bácsi, addig biztosak lehetünk benne, hogy a Toyota kitart a sportautók mellett. A Toyota vezérigazgatója a versenysportok szerelmese, jómaga is gyakran volán mögé ül a gyáróriás versenyautóiban, és többek között neki köszönhető, hogy a Gazoo Racing részleg ennyire sikeres tud lenni mind a versenypályákon, mind az utcákon. Ugyanakkor a Toyota GR sportautóinak is tartani kell a lépést a kor kihívásaival, és bizony épp ez az a szegmens, amit a leginkább szorongatnak az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák.
Úgyhogy a Toyota most bejelentette, hogy egy új, turbós, négyhengeres, 2,0-literes motoron dolgoznak, ami majd a jövőbeli GR sportmodellekben lehet akár mild hybrid, akár plug-in hybrid, azaz lágy vagy konnektoros hibrid formában. Jelenleg ezt a motor tesztelik a határáig a GR Yaris M koncepcióban, ami rövidebb dugattyúlökettel rendelkezik, mint a Toyota jelenlegi motorjai, így kisebb és könnyebb is azoknál. A tömeg pedig minél fontosabb a sportautók esetében, nem véletlenül igyekeznek kerülni a villanyosítást, amennyire csak lehet. Az új motort a versenypályákon is utcán is bevetik majd, és 400 lóerő környékére saccolják a végső teljesítményét, ugyanakkor a technikai részletekről még keveset tudni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!