legdrágább
A 2025 CVO Road Glide RR a patinás motorgyártó King of the Baggers szériából való versenymotorok architektúrájára épülő, „civil” rendeltetésű ékesség. Magva, lelke és fényponja a hatalmas, 2153 köbcentis V elrendezésű ikermotor, amely 155 lóerős teljesítményt ad le 203 Nm csúcsnyomaték mellett. Ez 26 lóerővel és hét Nm-el haladja meg az eddigi csúcstartó, az 1977 köbcentis Road Glide ST képességeit.
Az egység Screamin' Eagle Stage IV „csomagból” kapott új hengerfejeket, vezérműtengelyt, szelepemelőket és szeleprugókat. Hatékonyabb olajszivattyút és nagyobb fojtószelepek is. A kuplungkosár alumíniumból készült - ezt is eredetileg versenymotorokhoz fejlesztették ki.
De nemcsak ez lenyűgöző a 356 kilogrammos csodában. Figyelmet érdemel például a hőpajzsos, titánból készült Akrapovic kipufógórendszer, illetve a fékrendszer a Brembótól. A hasmagassága 51 milliméterrel nőtt, jöbb bedőléshez a kanyarokban.
A gyártó a vezetési kényelmet is előnyei közé sorolja, bár a Harley vesszőparipája mindig is a kényelem és az életérzés volt az esztétikai szempontokon túl. A kényelmet a Trick Ohlins első és hátsó felfüggesztés garantálja, és a szénszálas idomjai, amelyek 23 kilogrammot vettek el a kétkerekű súlyából. A kellemes utazáshoz a Rockford Fosgate négycsatornás, ötszáz wattos erősítővel ellátott audiórendszer adja a kísérőzenét, és jár a multimédiás redszerhez 12,3 colos kijelző is, Cardo Packtalk Edge motoros headsettel.
És a végére hagyjuk a csattanót, merthogy ez nemcsak a legerősebb, hanem a legdrágább közúti Harley lesz a vállalat dicső történelmében. A modell 110 ezer dollárba kerül, vagyis közel 38 millió forintba. Összehasonlításképpen: az új Corvette Z06 ára 112 ezer dollár.
S akinek van rá pénze, ne tétlenkedjen, mert a CVO Road Glide RR modellből csak 131 darab készül!