bűnözés
A több mint ezerötszáz lóerős Xiaomi SU7 Ultra február végén került piacra. Az autóipar mezejére lépett telefongyártó azzal kedveskedett az első tulajdonosoknak, hogy különleges, aranyozott logóval látta el a szuperautót. A motorháztető elejébe süllyesztett jelvény szemlátomást azonnal megmozgatta a tolvajok fantáziáját. A kínai szaksajtó beszámolt arról, hogy egyet máris ellopták egy autóról, és jó pénzért árulják.
Az eset aggodalmat keltett az újsütetű vagyonos tulajdonosok körében, ezért Lej Dzsun Xiaomi-vezér jobb belátásra próbálta bírni a tolvajokat. „Az arany csak vékony rétegben díszíti a jelvényt. Kérem, senki se merítsen ötletet a lopásból, nem éri meg törvényt sérteni ekkora mennyiségű arany miatt” – hangoztatta a cégvezető.
Az esetet azonban felkapta az autós közösségi média, s egy autóblogger utánajárt annak, hogy pontosan mennyi aranyat rejt az embléma. Az írta, elvitt egy ugyanilyen logót az ékszerészhez, hogy kiolvassza belőle a drágafémet. Kiderült, hogy 0,3 gramm tiszta, vagyis 24 karátos aranyat tartalmaz, amely piaci ára Kínában jelenleg 29,22 amerikai dollár (kb. 10 eFt).
Vagyis alig van benne arany, ennek ellenére a logóipar azonnal szárba szökkent. Az egyik legnagyobb használtcikk-kereskedelmi kínai platformon, a XianYu-n valaki 200 dollárért kínál ilyen cégért. Egyesek hamisítani kezdték 3D nyomtatóval a jelvényt, és akár 40 dollárt is elkérnek érte. Feltehetően vevők lesznek rá azok az autótulajdonosak, akiktől ellopják a logót.
S amit magáról az autóról tudni kell. A február végén piacra dobott hárommotoros elektromos szuperautó 1548 lóerős, és mindössze 1,98 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Az értékesítés kezdete után, másfél óra alatt tízezer Ultrára adtak le rendelést, lekötve az egész éves kvótát. Jelenleg 13-16 hetet kell rá várni.
A Xiaomi első, tavaly márciusban indított modellje, az SU7-es hasonlóképpen nagy siker volt Kínában, 24 óra alatt kötötték le az egész éves kvótát.
A telefongyártó harmadik autóját, a Yu7 crossovert épp a minap mutatta be fotókon az autó forgalmazási engedélyét adó ipari és információtechnológiai minisztérium. A crossover stilusában teljesen olyan, mint az „elsőszülött” szedán, csak némileg testesebb.