White
Különleges fazonú és műszaki megoldású géppel készül rekorddöntésre a brit White Motorcycle Concepts, mely most új partnerrel erősödve fejleszt. A WMC szárazföldi csúcssebesség programja mögött álló vállalat immár együttműködik a Zero Motorcycles-szal, hogy elkészítse a világ első elektromos sportmotor-kerékpárjának prototípusát. A WMC szabadalmaztatott intelligens aerodinamikai csatornája jelentősen csökkenti a gép légellenállását, növeli sebességét és hatékonyságát.
Az újratervezett Zero SR/S koncepció egy testre szabott, kétágú aerodinamikai csatornát foglal magában, amely közvetlenül a motorkerékpár közepén halad keresztül és az első kerék mögül vezeti a levegőt, ami a hátsó kerék felett távozik. A szabadalmaztatott légcsatornán keresztüli légáramlás növeléséért a csapat új aerodinamikus első sárvédőt és villaburkolat-csomagot is tervezett, ezzel maximális légáramlást biztosít a rendszeren keresztül.
A WMC motorkerékpár tanulmánymodellel már az első repülőtéri teszteken 270 km/órás sebességet ért el Rob White pilóta, de ennél jóval több kell majd a csúcstempóig, mert a végső cél a 400 km/h!
A szénszálas kompozitból gyártott aerodinamikai elemek alumínium vázszerkezetet és több különleges megoldást takarnak. A kétkerekűek világában eddig ismeretlen V-Air megoldással építették a WMC EV-t, melynek legszembetűnőbb aerodinamikai eleme az orr-részen tátongó légcsatorna nyílás, mellyel a hagyományos megoldásokhoz képest 70 százalékkal csökkenthetik a légellenállást, miközben növelik a leszorító erőt és hatékonyan hűtik az akkumulátorokat.
Mert hogy a WMC EV-t elektromos: elől egy, hátul kettő villanymotor hajtja, ezek rendszerteljesítménye 340 lóerő. A hátsó kerékhez az erőátvitel lengőkarokba épített láncokkal történik, amik zárt rendszerben, kenőolajban futnak.
A világ első elektromos sportmotorjába már beépítették a WMC szabadalmaztatott kormányrendszerét, mely azzal is a légellenállást csökkenti, hogy nem hagyományosan, hanem elektronikusan, vagyis kábelen irányítja az első kereket.
A légellenállás csökkentését leginkább a motorkerékpár egyedülálló kialakítása szolgálja: a tervezőcsapat egy függőlegesen elágazó csatornát hozott létre, amely felszívja a levegőt az első kerék mögött, majd a ZERO SR/S vázon át közvetlenül az ülés alatt kivezeti. Az alaptesztelési fázis során a mérnökcsapat F1-es típusú áramlásjelző fésűt használt az első kerék előtt és mögött, valamint a hátsó kerék előtt.
A lebegő szálak áralmásának elemzésével hatékonyan lehetett javítani a légellenállási mutatót, melyben szerepet játszott az első sárvédők és villavédők kialakítása.
A központi légcsatorna mögött meghúzódó koncepciót a White Motorcycle Concept szárazföldi sebességrekord programjának részeként csiszolták, és a WMCSRS fejlesztés során az optimalizált kétcsatornás kialakítás és az upstream architektúra tíz százalékkal növelte az aerodinamikai hatékonyságot, amivel nem csak a sebességet, hanem a hatótávot is növelték.
Az aerodinamikai hatékonyságnövekedéssel a költségeket is csökkentették azzal, hogy nem kellett
nagyobb akkumulátorokat beépíteni, vagyis nem kell növelni a motorkerékpár tömegét, miközben tartós végsebességet lehet elérni, úgy, hogy intenzív gyorsulásnál sem nő az alkatrész-meghibásodási kockázat. További hatékonyság remélhető az újabb akkumulátor energiasűrűségének növelésétől.
A 300 kiló tömegű, 340 lóerős teljesítményű motorkerékpár 800V-os elektromos rendszeréből a tesztprogram elején csak a kisfeszültségű (60V) rendszert használják a 15kWh kapacitású akkuval.
A repülőtéri tesztek után jövőre már Bolíviában próbálkoznak az igazi csúcsdöntéssel a kiszáradt Salar de Uyuni sóstó medrében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!