White

Ezért lyukas ez a csúcsgép

2024.12.20.

Ilyet még nem látott a világ: sóstó medrében, légcsatornás motorkerékpárral akarnak sebességi világrekordot felállítani!

Különleges fazonú és műszaki megoldású géppel készül rekorddöntésre a brit White Motorcycle Concepts, mely most új partnerrel erősödve fejleszt. A WMC szárazföldi csúcssebesség programja mögött álló vállalat immár együttműködik a Zero Motorcycles-szal, hogy elkészítse a világ első elektromos sportmotor-kerékpárjának prototípusát. A WMC szabadalmaztatott intelligens aerodinamikai csatornája jelentősen csökkenti a gép légellenállását, növeli sebességét és hatékonyságát.

Az újratervezett Zero SR/S koncepció egy testre szabott, kétágú aerodinamikai csatornát foglal magában, amely közvetlenül a motorkerékpár közepén halad keresztül és az első kerék mögül vezeti a levegőt, ami a hátsó kerék felett távozik. A szabadalmaztatott légcsatornán keresztüli légáramlás növeléséért a csapat új aerodinamikus első sárvédőt és villaburkolat-csomagot is tervezett, ezzel maximális légáramlást biztosít a rendszeren keresztül.

A WMC motorkerékpár tanulmánymodellel már az első repülőtéri teszteken 270 km/órás sebességet ért el Rob White pilóta, de ennél jóval több kell majd a csúcstempóig, mert a végső cél a 400 km/h!

A szénszálas kompozitból gyártott aerodinamikai elemek alumínium vázszerkezetet és több különleges megoldást takarnak. A kétkerekűek világában eddig ismeretlen V-Air megoldással építették a WMC EV-t, melynek legszembetűnőbb aerodinamikai eleme az orr-részen tátongó légcsatorna nyílás, mellyel a hagyományos megoldásokhoz képest 70 százalékkal csökkenthetik a légellenállást, miközben növelik a leszorító erőt és hatékonyan hűtik az akkumulátorokat.

Mert hogy a WMC EV-t elektromos: elől egy, hátul kettő villanymotor hajtja, ezek rendszerteljesítménye 340 lóerő. A hátsó kerékhez az erőátvitel lengőkarokba épített láncokkal történik, amik zárt rendszerben, kenőolajban futnak.

A világ első elektromos sportmotorjába már beépítették a WMC szabadalmaztatott kormányrendszerét, mely azzal is a légellenállást csökkenti, hogy nem hagyományosan, hanem elektronikusan, vagyis kábelen irányítja az első kereket.

A légellenállás csökkentését leginkább a motorkerékpár egyedülálló kialakítása szolgálja: a tervezőcsapat egy függőlegesen elágazó csatornát hozott létre, amely felszívja a levegőt az első kerék mögött, majd a ZERO SR/S vázon át közvetlenül az ülés alatt kivezeti. Az alaptesztelési fázis során a mérnökcsapat F1-es típusú áramlásjelző fésűt használt az első kerék előtt és mögött, valamint a hátsó kerék előtt.

A lebegő szálak áralmásának elemzésével hatékonyan lehetett javítani a légellenállási mutatót, melyben szerepet játszott az első sárvédők és villavédők kialakítása.

A központi légcsatorna mögött meghúzódó koncepciót a White Motorcycle Concept szárazföldi sebességrekord programjának részeként csiszolták, és a WMCSRS fejlesztés során az optimalizált kétcsatornás kialakítás és az upstream architektúra tíz százalékkal növelte az aerodinamikai hatékonyságot, amivel nem csak a sebességet, hanem a hatótávot is növelték.

Az aerodinamikai hatékonyságnövekedéssel a költségeket is csökkentették azzal, hogy nem kellett

nagyobb akkumulátorokat beépíteni, vagyis nem kell növelni a motorkerékpár tömegét, miközben tartós végsebességet lehet elérni, úgy, hogy intenzív gyorsulásnál sem nő az alkatrész-meghibásodási kockázat. További hatékonyság remélhető az újabb akkumulátor energiasűrűségének növelésétől.

A 300 kiló tömegű, 340 lóerős teljesítményű motorkerékpár 800V-os elektromos rendszeréből a tesztprogram elején csak a kisfeszültségű (60V) rendszert használják a 15kWh kapacitású akkuval.

A repülőtéri tesztek után jövőre már Bolíviában próbálkoznak az igazi csúcsdöntéssel a kiszáradt Salar de Uyuni sóstó medrében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
Az Árpád úton, az Újpest-központ metrómegálló közelében karambolozott két autó – jelentette az....
2025.01.12
Fázós sofőröknek hoztunk pár tippet Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, hogyan lehet....
2025.01.12
A bajor prémiumgyártó mintegy negyven év után cseréli le régi aeroakusztikai szélcsatornáját. ..
2025.01.12
A világ legjobb női autóját minden évben megszavazó WWCOTY (Women's Worldwide Car of the Year)....
2025.01.12
A BYD szédületes tempót diktál Brazíliában, tavaly megnégyszerezte az eladásait, és ezzel a dél-....
2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....