téli vezetés

Ezért legyen önnél mindig 1 eurós érme

2022.11.22.

Mutatunk egy nagyon egyszerű módszert, amivel könnyedén megállapíthatja, biztonságos-e az autója.

Az autószektor küldetése, hogy megbízható és hiteles információkkal lássa el olvasóit és a korrekt tájékoztatás mellett hasznos tanácsokkal is szolgáljon, a balesetmentes közlekedés jegyében. Ez utóbbira fókuszálva hívjuk fel a figyelmet a gumiabroncsok kopására, amire télvíz idején különösen figyelni kell.

A gumiabroncsok kulcsfontosságú elemként kötik össze a járművet a talajjal. Ha a profilmélység nem megfelelő, az autó elveszíti tapadását és hosszabb fékezési idővel kell számolnia. Ezért a rendszeres karbantartási rutinjába iktassa be a futófelület mélységének ellenőrzését is.

Egy új autógumiabroncs kezdeti profilmélysége körülbelül 8-9 mm. A személyautókra vonatkozó szabályozás szerint addig lehet egy gumiabronccsal közlekedni, amíg a mintamélység, a teljes futófelületen legalább 1,6 mm. Vegye azonban figyelembe, hogy a biztonságos vezetést nedves és havas útviszonyok között hátrányosan befolyásolja a kisebb profilmélység. Ha az út nedves, a csökkentett profilmélységű gumiabroncsok már nem képesek elvezetni a vízréteget, és ez a vízelvezető hatás hiánya könnyen aquaplaning-jelenségeket idézhet elő. Az új gumiabroncsok sokkal kevesebb aquaplaning problémával küzdenek, és nagy sebességnél is jó úttartást biztosítanak.

Ezért érdemes cserélni a gumikat, ha a barázdamélység már csak 3 mm. Szóval, nem érdemes megvárni, hogy az autógumiján feltűnjön a TWI-nyíl (Tread Wear Indicator = futófelület kopásjelző), ami 1,6 mm-nél jelzi az azonnali csere szükségeségét.

Ha nincs futófelület-mélységmérője, akkor is könnyűszerrel és egy pillanat alatt megállapíthatja, biztonságos-e az autója. Így csinálja:

Tehát helyezzen egy 1 eurós érmét a gumiabroncs hornyába. Az 1 eurós érme aranykoronája pontosan 3 milliméter széles. Tehát, ha az aranyszegély kilóg a futófelületből, akkor a barázdamélység már kevesebb, mint 3 mm. Cserélési idő!

Fontos! A profilmélyésget a gumiabroncson több helyen is mérni kell és a gumiabroncs futófelületét a legalacsonyabb mért vastagság alapján kell megítélni. Ha cask egy helyen is kopottabb, eléri a kritikus értéket, már nem szabad várni a cserével.

Extra tipp: a 100 Ft-os ezüst szegélye csak egy picivel szélesebb, mint az 1 eurós arany karimája, szóval hazai fizetőeszközzel is működik a bordázatmérés. 

Forrás és képek: continental-pneumatici.it

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..