téli vezetés

Ezért legyen önnél mindig 1 eurós érme

2022.11.22.

Mutatunk egy nagyon egyszerű módszert, amivel könnyedén megállapíthatja, biztonságos-e az autója.

Az autószektor küldetése, hogy megbízható és hiteles információkkal lássa el olvasóit és a korrekt tájékoztatás mellett hasznos tanácsokkal is szolgáljon, a balesetmentes közlekedés jegyében. Ez utóbbira fókuszálva hívjuk fel a figyelmet a gumiabroncsok kopására, amire télvíz idején különösen figyelni kell.

A gumiabroncsok kulcsfontosságú elemként kötik össze a járművet a talajjal. Ha a profilmélység nem megfelelő, az autó elveszíti tapadását és hosszabb fékezési idővel kell számolnia. Ezért a rendszeres karbantartási rutinjába iktassa be a futófelület mélységének ellenőrzését is.

Egy új autógumiabroncs kezdeti profilmélysége körülbelül 8-9 mm. A személyautókra vonatkozó szabályozás szerint addig lehet egy gumiabronccsal közlekedni, amíg a mintamélység, a teljes futófelületen legalább 1,6 mm. Vegye azonban figyelembe, hogy a biztonságos vezetést nedves és havas útviszonyok között hátrányosan befolyásolja a kisebb profilmélység. Ha az út nedves, a csökkentett profilmélységű gumiabroncsok már nem képesek elvezetni a vízréteget, és ez a vízelvezető hatás hiánya könnyen aquaplaning-jelenségeket idézhet elő. Az új gumiabroncsok sokkal kevesebb aquaplaning problémával küzdenek, és nagy sebességnél is jó úttartást biztosítanak.

Ezért érdemes cserélni a gumikat, ha a barázdamélység már csak 3 mm. Szóval, nem érdemes megvárni, hogy az autógumiján feltűnjön a TWI-nyíl (Tread Wear Indicator = futófelület kopásjelző), ami 1,6 mm-nél jelzi az azonnali csere szükségeségét.

Ha nincs futófelület-mélységmérője, akkor is könnyűszerrel és egy pillanat alatt megállapíthatja, biztonságos-e az autója. Így csinálja:

Tehát helyezzen egy 1 eurós érmét a gumiabroncs hornyába. Az 1 eurós érme aranykoronája pontosan 3 milliméter széles. Tehát, ha az aranyszegély kilóg a futófelületből, akkor a barázdamélység már kevesebb, mint 3 mm. Cserélési idő!

Fontos! A profilmélyésget a gumiabroncson több helyen is mérni kell és a gumiabroncs futófelületét a legalacsonyabb mért vastagság alapján kell megítélni. Ha cask egy helyen is kopottabb, eléri a kritikus értéket, már nem szabad várni a cserével.

Extra tipp: a 100 Ft-os ezüst szegélye csak egy picivel szélesebb, mint az 1 eurós arany karimája, szóval hazai fizetőeszközzel is működik a bordázatmérés. 

Forrás és képek: continental-pneumatici.it

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..