piac
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (7446 személyautó, 96,21 százalékos megugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,43 százalék, mögötte a Toyota a második (6448 személyautó, 1,98 százalékos javulás), harmadik a Skoda (4642 autó, 8,23 százalékos növekedés), negyedik a Volkswagen (3729 személyautó, 8,13 százalékos csökkenés). Ötödik a készleten lévő autóit tavasszal kiárusító Nissan (2607 autó, 327,38 százalékos szárnyalás), hatodik a Kia (2547 autó, 17,31 százalékos esés).
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Hyundai (2457 autó, 46,51 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Volvónak (1505 autó, 33,19 százalék plusz), a Teslának (1083 autó,69,75 százalékos gyarapodás), az MG-nek (789 autó, 38,91 százalékos javulás), a Hondának (340 autó, 58,14 százalékos nekilódulás). Berobbant a statisztikába a kínai BYD (421 autó, 42 ezer százalékos kiugrás), menetel a Cupra (324 autó, 68,75 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (189 autó, 125 százalékos emelkedés), 176 járművet adott el az Iveco (57,14 százalék plusz), szaporodnak a Ferrarik (20 autó, 42,86 százalék plusz), az Aston Martinok (12 autó, 50 százalék plusz) és a Maseratik (7 autó, 75 százalék többlet).
Rosszul kezdte az évet és nem talál magára a Fiat (771 jármű, -60,36 százalék), gyengén teljesít a Porsche (168 autó, -36,6 százalék), a Mini (167 autó, -40,36 százalék), az Isuzu (150 jármű, -33,33 százalék), Jeep (83 autó, -57,87 százalék) és a DS (22 autó, -40,54 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első hónapjaiban a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (26,3 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 3776 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (20,54 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 1457 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (20,01 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (2867 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (167 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (577 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet 729 autó), a minik között a Toyota Aygo (398 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (200 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (29 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybah (89 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (175 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (714 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (316 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (121 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (826 jármű) és a Ford Transit Custom (1080 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (320 jármű), a legmenőbb pickup a Toyota Hilux 1379 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (388 jármű).
Idén is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Lotus Emira, egy Aston Martin DB12 Volante, egy Mercedes-Benz EQS AMG, egy Audi RS7 Sportback, egy Audi R8 Coupé, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari 296 GTB, egy Aston Martin DBS, egy Ferrari 812 Competizione, két Aston Martin Vantage, két BYD Han, két Alpine A110, két Bentley Flying Spur, két Bentley Bentayga, két Audi R8 Spyder, két Audi e-tron GT, három Ferrari SF90, három Audi S8, négy Volkswagen California, négy Aston Martin DBX, négy Jaguar F-Type, négy Lamborghini Huracan, négy Aston Martin DB12, öt Porsche Taycan, öt Bentley Continental, öt Ferrari Purosangue, hat Mercedes-Benz S-osztály Maybach, hat Lamborghini Urus, hét Lexus LM, hét Lexus LC 500, nyolc Mercedes-Benz GLS Maybach, kilenc Ferrari Roma, tíz Mercedes-Benz SL AMG, 11 Mercedes-Benz G AMG, 14 Tesla Model X, 17 Audi RS6 Avant, 21 Porsche 911, 22 BMW 7 M, 26 Mercedes-AMG GT, 78 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,48 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 2314-et, 8,14 százalékos csökkenés). Esett a buszértékesítés, 193 ilyen járművet - amiből 36 nagy, 12 tonnánál nehezebb - vettek az első négy hónapban Magyarországon (59,2 százalékos gyengülés). Ezek közül csak kettő magyar gyártású.
Top 75 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-V. hónap)
(forrás: Datahouse)