ICDP

Ezek az autóipar legfontosabb témái 2020-ban

2020.01.02.

Az ICDP kutatói minden évben új területek után néznek, így próbálva lépést tartani az autóipar változásaival. Éves kutatási terveik témái szinte hiánytalanul lefedik az autóipar legérdekesebb aktuális területeit, így érdemes kicsit előre tekinteni, mi is foglalkoztat majd minket 2020-ban.

A csapból is a klímaváltozás folyik, ezáltal az autóipar is gyakran terítékre kerül. A 2021-ben érkező, az összes eladott autó áltagos CO2 kibocsátását 95g/km-ben maximalizáló EU-s szabályozás mondhatni mindent felül ír. Bizonyos gyártók, mint a Toyota vagy a Volvo gyakorlatilag hátradőlhetnek, jelenleg is a határérték alatt vannak, de mások, például a Volkswagen és a Ford versenyt futnak az idővel, hogy 2021-re minél közelebb kerüljenek a 95 grammos átlaghoz és legalább csökkenteni tudják a rájuk váró bírságot.

Az elektromos autókat övező hype mellett – ha nem elsősorban – ez az oka annak, hogy jövőre ember legyen a talpán, aki követni tudja az elektromos vagy hibrid autók dömpingjét. Lassan bemutatkozik a Volkswagen féle ID. modellcsalád, jön a Mustang Mach-e a Ford-tól és a többi gyártó is szinte kivétel nélkül új elektromos modellekkel jelentkezik.

A menőség-faktor és a sok esetben téves környezetvédelmi feltételezések mellett az elektromos autók mellett szól, hogy egyre több város vezet be vagy tervez bevezetni bizonyos korlátozásokat, amik a városba behajtásra jogosult autókat érintik. Bár ezek a szabályozások is jelentős hatással lehetnek bizonyos típusok iránti keresletre, a politika magasabb szintjein történő változások az egész iparágat felforgathatják.

A Trump féle protekcionista politika, az Egyesült Államok és Kína között változó intenzitással zajló kereskedelmi háború és a „most már aztán tényleg” bekövetkező Brexit egytől-egyig nagy hatással lehetnek az autógyártókra is és sajnos kevés olyan történés képzelhető el, ami pozitívan érinti az iparágat.

Korábban az autóipar szempontjából szintén komoly fenyegetésként tekintettünk a közösségi közlekedés olyan új fajtáira, mint a ride-hailing vagy az itthon is népszerű car-sharing. Bár fenyegető mivoltuk megkérdőjelezhető (legalábbis sokkal inkább a taxik számára jelentenek veszélyt), jelenlétük egyre intezívebb és az autóipar szempontjából is fontosak. Továbbra is nyitott a kérdés: az emberek vajon hajlandóak lemondani a saját autó nyújtotta biztonságról? Kétséges, hogy 2020 választ ad erre a kérdésre, de mindenképpen foglalkozunk majd a témával.

Az ilyen szolgáltatók mellett pedig nem felejtjük el majd az olyan új vállalatokat, amik alapjaiban forgatnák fel az autóipar egy-egy részét. Elég csak a használt-autókat automatából áruló Carvana példájára gondolni, biztosak lehetünk benne, hogy 2020-ban is számos az övékhez hasonló, valóban különleges ötlet indul majd útjára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....
2025.01.27
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság letartóztatta azt a Pest vármegyei....
2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....