Genfi Autószalon
A Suzuki globális miniautóját ezúttal nem Altónak hívják, de a néven kívül kevés meglepetéssel szolgál. Formája meglehetősen átlagos, motorja pedig az elődből ismert egyliteres, háromhengeres, 67 lóerős benzines.
A Cerelio 2015 elejétől lesz megvásárolható, és akkor nem csak a közvetlen elődnek számító Altót, de az Esztergomban készülő, szintén az A-szegmensbe tartozó Spasht-is le fogja váltani a japán gyártó kínálatában. Éppen ezért az új kocsi méreteit a két régi közé lőtték be, leszámítva azt, hogy a 2,4 méteres tengelytáv és a 235 literescsomagtartó a Celerióban a legnagyobb a három közül. A Suzuki szerint a Celerio helykínálata a Spalsh-t, a gazdaságossága és az ára az Altót fogja idézni. A 3,6 méteres autó rövidebb, mint a Spash, de hosszabb, mint a régi Alto.
Márciusban, a Genfi Autószalonon leplezik le a Celerio európai piacra szánt változatát, de az értékesítés csak ősszel kezdődik meg. Az első példányokat 2015 januárjában vehetik át a tulajdonosok. A Cerelio nem Esztergomban, hanem a nemrég épült thaiföldi Suzuki gyárban készül majd.
„A Celerio utastere kivételesen tágas egy A-szegmensbe tartozó járműhöz képest, és emellett a fogyasztása és a szén-dioxid kibocsátása is tovább öregbíti majd a Suzuki azon hírnevét, hogy pénztárcabarát autózást tesz lehetővé” – áll a hivatalos sajtóközleményben.
A Celerio benzinmotorjának fogyasztása az indiai mérési ciklus szerint 4,3 liter száz kilométeren a robotizált kézi váltóval. Természetesen hagyományos kézi váltóval is meg lehet majd venni az autót.
A Suzuki modellinváziója tavaly az SX4 S-Cross-szal kezdődött, és most a Celerióval folytatódik. Két éven belül egy Swift-alapú kis egyterűt, egy kis szabadidő-autót és egy szupertakarékos városi kisautót is bemutatnak, utóbbi a nagy sikert elért G70 tanulmány szériaváltozata lesz.