Volswagen
Az évi egymillió villanyautó eladásához a Volkswagennek először is bővítenie kell az elektromos hajtású autóinak kínálatát. 2020-ra már 20 elektromos és konnektoros hibrid jármű lesz a Volkswagen-konszern kínálatában, emellett szükség van a gyártási kapacitások növelésére is, de ezzel sem lesz gond, mert a villanyautók a meglévő gyárakban, a normál autókéval azonos platformra épülnek.
Az Európai Unió 2021-től kezdve szigorú csökkentést vár el az autógyártók flotta szén-dioxid kibocsátását illetően, amit csak úgy lehet teljesíteni, ha az adott gyártó több elektromos hajtású kocsit vesz fel a kínálatába.
Jelenleg három villanyautót (VW e-Up, e-Golf és Audi R8 e-tron) és hat konnektoros plug in hibridet (VW Golf GTE, Passat GTE, Audi A3 Sportback e-tron, Q7 e-tron quattro, Porsche Panamera S E-Hybrid and Cayenne S E-Hybrid) kínál a cég.
2020-ra már kapható lesz az elektromos Porsche Mission-E és az Audi e-tron quattro, a cég első elektromos SUV-ja is, amely egyben a konszern első nagy sorozatban készülő villanyautója lesz.
A jelenlegi elektromos modellek iránt mérsékelt az érdeklődés: idén a tervek szerint mindössze 12100 e-Golf és 13 400 Golf GTE készül majd. Az e-Up gyártásának megkezdése, 2013 óta még 100 ezer villanyautót sem adott el a Volkswagen-konszern. a Toyota csak 2015-ben 75 ezer konnektoros Priust értékesített, a Renault-Nissan Szövetség pedig 85 ezer villanyautót, főleg Nissan Leafet.
A Volkswagen konszern jelenleg három gyárában készít elektromos hajtású kocsikat, amelyekben – ha igény lenne rá – könnyedén meg tudnák duplázni a kapacitást Thomas Ulbrich, a konszern gyártásért felelős igazgatója szerint.
A Volkswagen tavaly októberben jelentette be, hogy készít egy moduláris, rugalmasan alakítható padlólemezt elektromos autók számára. A MEB platform segítségével lehetővé válik, hogy akár 500 km hatótávolságú, különböző felépítményű villanyautókat gyártson a cég, például az új Bulli egyterűt.