WRC

Evans simán győzött a Japán-ralin, és második lett a bajnokságban

2023.11.19.

A szezonzáró dobogójára csak a Toyota Gazoo Racing versenyzői állhattak fel.

Elfyn Evans pályafutása nyolcadik győzelmét szerezte meg, amikor a szezon utolsó versenyén 1 perc 17,7 másodperccel csapattársa, Sébastien Ogier előtt ért célba, és ezzel harmadszor is másodikként végzett az FIA Rali-világbajnokságon.

A walesi már az aszfaltos verseny első teljes napján megalapozta a győzelmét, amikor a pénteki esőben közel kétperces előnyre tett szert. Ettől kezdve képes volt kontrollálni a ralit, mivel a folyamatosan a változó körülményekhez igazította a vállalt kockázati szintjét. Kalle Rovanperä számára bőven elég volt a harmadik hely is, mivel az egyéni világbajnoki címet már az előző versenyen megszerezte.

 

„Nagyon jó érzés újra a dobogó legfelső fokára állni, ráadásul ez egy 1-2-3 lett a csapat számára. Ez egy elképesztő eredmény, nem is kívánhattunk volna sokkal jobb versenyt a Toyota otthonában, szóval nagyon elégedett vagyok. Hosszú és nehéz hétvége volt. Pénteken kivételesen nehéz körülmények között versenyeztünk, amiből elég nagy előnnyel jöttünk ki. Utána másfajta kihívást jelentett az, hogy megpróbáltam inkább beosztani az előnyt, minthogy teljes erőbedobással nyomuljak, de nagyon örülök, hogy végül célba értem. Hatalmas gratuláció a csapatnak: hihetetlen szezont zárunk, az autó nagyszerű volt, nagyon boldog vagyok és nagyon büszke mindenkire” – nyilatkozta Evans.

Ogier – aki 2023-ban is részmunkaidős programot teljesített – GR Yarisának futóműve megsérült, amikor pénteken a korlátnak csúszott. A szükséges javítások miatt túllépte a számára kijelölt szervizidőt, így egyperces időbüntetést gyűjtött be, ami végül megakadályozta, hogy veszélyeztesse Evans első helyét. 28,8 másodperccel így is Rovanperä előtt ért célba, míg az egyetlen épen maradt Hyundai-jal versenyző Esapekka Lappi 20 másodperccel megelőzte a Toyota hazai ászát, Kacuta Takamotót, és a pénteken mutatott gyenge teljesítménye ellenére megszerezte a negyedik helyet.

A rali hőse így is Kacuta lett, aki a rali 21 gyorsasági szakaszából kilencet megnyert, de egy péntek reggeli kicsúszás (amelyben megsérült az autója) miatt több mint három perccel maradt le a győztes Evans mögött. Ha ez a hiba nem történt volna meg, a 30 éves versenyző akár az első győzelmét is ünnepelhette volna (tavaly is jól ment Japánban, harmadik lett, legjobb toyotásként).

Ott Tänak most sem tudott megfelelően összemelegedni a Ford Pumával, és csak a hatodik helyet tudta megszerezni az utolsó versenyén, amit az M-Sport színeiben teljesített. Pénteken párásodás és elektronikai hibák miatt vesztett sok időt, utána meg a kocsi kezelhetőségével nem volt teljesen elégedett. Az észt a következő szezonban visszatér a Hyundai gyári csapatába, ahol akár a vb-címre is esélyes lehet.

A WRC2 bajnoka, Andreas Mikkelsen újabb kategóriagyőzelmet szerzett, és az összesített hetedik helyen végzett a Skoda Fabia RS Rally2-vel. Mögötte a Rally2-ben harcoló Nikolay Gryazin és Kajetan Kajetanowicz végzett, szintén új Skodákkal. A lengyel második helyezése elég volt ahhoz, hogy Gryazint megelőzze a WRC2 Challenger bajnoki címhez, és ő lett az első pilóta, aki megnyerte a még nyeretlen tehetségeknek kiírt sorozatot.

A rali-világbajnokság 2024-ben visszatér, szokás szerint a Monte-Carlo-rali nyitja az új szezont január 25-28. között.

Japán-rali, végeredmény:

1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3h32m08.8s

2 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m17.7s

3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m46.5s

4 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m50.3s

5 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3m10.3s

6 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m28.3s

7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +7m33.7s

8 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +8m49.6s

9 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +19m25.9s

10 Hiroki Arai/Hiroki Tachikui (Peugeot 208 Rally4) +22m22.7s

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....
2025.01.22
A Volkswagen Polo kategóriájának egyik legsikeresebb modelljévé vált, miután 1975 óta több mint 20....
2025.01.22
A Ford Motor Company importőri megállapodást kötött a Nic. Christiansen Group és a Hedin Group AB....
2025.01.22
Teljes homály övezi a legpatinásabb és a legfiatalabb orosz autómárka kapcsolatát, és a minapi....
2025.01.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 01. 22.....
2025.01.21
Az újdonsült rali-világbajnok Thierry Neuville idén felteteti az 1-es rajtszámot az autójára,....
2025.01.21
A Tatabányai Rendőrkapitányság a lakosság segítségét kéri az ismeretlen elkövető azonosításában -....
2025.01.21
Új gyárat épít a Mazda Japánban, de csak elektromos autókat fognak ott gyártani, amelyeket a....