BMW 440i xDrive Cabrio

Érzéseket kelt - BMW M440i xDrive Cabrio

2021.12.12.

A BMW -ben azt lehet szeretni, hogy soha, egyetlen egyszer sem hoz csalódást. Pontosan azt nyújtja, amit várunk tőle. Szerethetjük, vagy éppen utálhatjuk. Egy viszont szinte teljesen biztos, érzelmeket fog kiváltani belőlünk. Ennek mértéke persze változó, az M440i Cabrio például rengeteget képes kiváltani. Belőlem a szeretem, imádom és odavagyok érte skálán mozgott, mint ahogy a fekete vászon a tetején. Fent is jó, lent is jó vagy talán még jobb!

 

A kupé változat valamivel több, mint fél éve járt nálunk és abban az időben, mint mindenki, én is a szokatlan hűtőráccsal voltam elfoglalva. Valahogy úgy történt, ahogyan megjósoltam és a mai napon már senki nem foglalkozik vele. Megszoktuk, az életünk része lett és a hármas/négyes széria kupé és cabrio változatának védjegyévé vált. Ennyi idő éppen elég volt arra, hogy megszokjuk, ne adj Isten, meg is szeressük ezt a formát.

Ha az autó többi részét vizsgáljuk, akkor pedig olyan bátor, elegáns és egyben sportos részleteket találunk, amelyek mindegyike külön-külön glosszát érdemelne, ha igazságosak akarunk lenni. Vitathatatlan kérdés számomra, hogy a presztízs autók között a bajor márka az, amelyik a sportosságot a leginkább képes az eleganciával ötvözni. Nincsen az a viselet, amely ne passzolna tökéletesen ehhez a modellhez. Lehetünk elegánsan felöltözve, sportosan vagy éppen lezser módon, minden alkalomra el tudom képzelni megfelelő társként ezt az autót. Arra sincs skatulya, hogy melyik korosztály számára ideális. Sorolhatnám napestig ezeket a besorolásokat, szinte mindig arra jutnánk, hogy a rétegmodellnek tűnő 440i cabrio univerzális.



Hogy miért van mindez így? Azért, mert a cabrio maga az autózás eszenciája. Azok számára, akiknek az autó többet jelent egy szimpla fémdarabnál, amely arra alkalmas, hogy elszállítsa őket a célállomásra, azoknak a cabrio maga a szabadság szimbóluma. A szabadság utáni vágy pedig sokkal fontosabb érzés annál, mint amit skatulyázni lehetne. Kortól, nemtől, hovatartozástól függetlenül vágyunk rá. És ha mindez így van csomagolva, ennyi odafigyeléssel, részletgazdagon van tálalva, akkor az univerzálissá válik.

Hiba lenne elmenni amellett a tény mellett, hogy a M440i cabrio nem csak szép formavilágú, meseszép és feltűnő jelenség, de bitang motorral is el van látva. A sor hatos turbó 373 lóerővel és 500Nm nyomatékkal rendelkezik. Kizárólag összkerékhajtással rendelhető – erre utal a nevében az xDrive elnevezés -, amely határozottan jó ötlet volt a tervezőktől. Ehhez kapcsolódik egy nyolc sebességes automata. Borzasztóan erős, piszkosul megy a jármű, amely számokban azt jelenti, hogy 4,9mp alatt képes elérni a 100km/h sebességet. De szinte minden sebességtartományban azonos érzésű gyorsulást hoz.

Az összkerék hajtás a hétköznapi használhatóság mezsgyéjére tereli vissza a járművet. Sport+ fokozatban a kitörni készülő járművet pedig az elektronika egyszerűen az útra tereli vissza, illetve le sem engedi onnan menni.

A futómű mondhatom azt, hogy természetesen adaptív és az előbb példaként említett üzemmódban a legkeményebb. Van természetesen Comfort, Pro és Sport üzemmód is, továbbá egy Individual mód, ahol magunknak konfigurálhatjuk össze a kormányzással és a motorteljesítménnyel együtt a sebességváltást is. 

Visszatérve a külső megjelenéséhez a 4-es cabrioban talán az a legszebb, hogy ugyanolyan arányos lehúzott tetővel, mint akkor, amikor ponyva borítja. 18 másodperc alatt képes a tetejét fel-le mozgatni, akár 50km/h sebesség mellett is. Ha pedig menőzni akarunk, akkor azt is megtehetjük, hogy a távirányító segítségével már távolról elkezdjük a csomagtérbe való bepakolását a fekete tetőnek. Lehúzott tetővel is teljesen használható csomagteret kínál a BMW, így kereken 300 literes. Felhúzott állapotban pedig 385 liter a térfogata.

A tesztautónk sötétzöld színe és a hozzá tartozó csontszínű bőr ülés nagyon jól mutatott és tetszett mindaddig, ameddig nem találkoztam egy azonos autóval, amelyhez az ún. artic kék fényezés és tartoufo barna bőrözés nem tartozott. Őszintén szólva ezt követően az „enyém” már kevésbé tetszett. De nyilván ez teljesen szubjektív.

Tesztautónk fel volt szerelve a létező összes elképelhető biztonsági és kényelmi tartozékkal. Hatalmas 10,25” -es érintőképernyős kijelzőt találunk a középkonzol felső részén, illetve 12” -es szintén teljesen digitális az autó műszerfala. Grafikai megjelenítése és kezelhetősége hasonló, mint a többi márkatárs esetében. Gyorsan, könnyen átlátható felületek szemet gyönyörködtető grafikai elemekkel. A központi kijelző vezérlése minden elképzelhető módon megoldható. Érintés segítségével, érintés nélkül gesztusokkal, hanggal és a váltó mellett elhelyezett szintén érintésérzékeny tárcsa segítségével. A telefon vezeték nélküli kapcsolat segítségével tükrözhető ki, de mint az ilyen rendszereknél általában előfordulhat fennakadás. De úgy az esetek jelentős többségében nem szokott probléma lenni vele.

Mondanom sem kell, hogy a felhasznált alapanyagok, bőrözés, a műanyag elemek tapintása, kidolgozási minősége mind-mind kiváló. Nem csak a vezetés, hanem az autóban töltött idő úgy általában egy élmény. Ezt az élményt pedig a motor teljesítményével, hangjával tudjuk fokozni. A teljes parádé Sport+ üzemmódban érhető el, de más üzemmódokban is fantasztikus. Az autó vegyes fogyasztása nálunk 10 liter volt. De nem tagadom, ebben benne van egy jó adag csak az élmény kedvéért típusú gyorsítás is. Tehát biztos elmegy kevesebből is, de minek.

Tényleg minden percét élvezni lehet az M440i -nek. Kicsit olyan az egész életérzés, főként lehúzott tetővel, mintha motoroznánk. Nem a cél számít az autóban ülve, hanem maga az út, a sebesség és az életérzés. Listaáron 27 milliónál valamivel drágább volt a tesztautónk, de azt mondom, hogy aki megteheti, tényleg vegye meg, biztosan nem fogja megbánni.    

Forrás: Motorhang.hu

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..