Rolls-Royce
A Rolls-Royce idén várhatóan 500 millió font profitot fog termelni a több mint 4000 autó eladásából. Hatalmas feltámadás ez a gazdasági világválság által sújtott 2009-es évhez képest, amikor mindössze 1002 darab autót tudtak eladni.
A brit Autocar magazinnak nyilatkozó belső forrás szerint annyira jól megy már a cégnek, hogy képesek maguk finanszírozni az új modellek fejlesztését, még ahhoz sem kellene pénzt kérniük a BMW-től, ha úgy döntenének, megvalósítják a régóta tervezgetett szabadidő-autó tervét.
Egyelőre azonban a Phantom utódának fejlesztése kap prioritást Goodwoodban, a mérnöki munkát már jó ideje elkezdték. Emellett a formatervező stúdió idén már számos tervet készített a SUV-ról is, ami során rájöttek, hogy hatalmas kihívást jelent a márka formajegyeinek megtartása mellett megtervezni egy magas építésű szabadidő-autót. A kezdeti botladozás után a legújabb tervek azonban már állítólag ígéretesek. Ennek ellenére az autó elkészítéséről még nem döntött a BMW igazgatótanácsa.
A forrás arról is beszámolt, hogy a Phantom és a Ghost következő nemzedéke is elérhető lesz a BMW hibrid hajtásával, viszont a korábban elkészített, tisztán elektromos hajtás megjelenésére kicsi az esély a sorozatgyártásban. Ennek oka, hogy a korábban készített 102EX tanulmányautó a világkörüli turnéján egyetlen olyan vevőjelölttel sem találkozott, aki szerette volna, ha gyártani kezdik.
Viszont a dízelmotor megjelenésére volt esély, a cég már mérnöki és financiális oldalról is alaposan előkészítette a BMW háromturbós, háromliteres motorjának installálását a Phantomba, de az ügyfélkör heves ellenállása miatt végül letettek róla. Ez azért is fontos lett volna, mert így viszonylag kevés pénzből, 30 millió euróból meg tudták volna oldani a márkaflotta szén-dioxid kibocsátásának a csökkentését.