Audi

Erősebb lett az Audi Le Mans-i versenyautója

2015.03.19.

A 2015-ös szezonban a 2-ről 4 megajoule-ra növelik az R18 e-tron quattro hibrid rendszerének teljesítményét.

Tavaly egyedül az Audi versenyautója tartozott a 2 megajoule teljesítményű hibrid kategóriába az LMP1-es csúcskategóriában a World Endurance Championship (WEC - Hosszútávú Világbajnokság) mezőnyében, de idén már feljebb lépnek a 4 MJ-os osztályba.

Az új versenyautó a tavalyi R18 e-tron quattro monocoque vázára épül, a fékenergiát az első tengelyen lévő villanymotor-generátor alakítja elektromos energiává, amit aztán egy lendkerekes hibrid rendszerben tárolnak el.  A szénszálas elemek közül csak a monocoque-ot és a váltó házát tartották meg a régi modellből, a többi elemet, így a teljes karosszériát is teljesen áttervezték.

Christopher Reinke, az Audi Sport LMP1-es programjának vezetője elárulta az Autosport magazinnak, hogy a tavalyi, bevált rendszer aprólékos továbbfejlesztésével tudtak továbblépni a 4 MJ-os kategóriába. „Hatékonyabb volt a meglévő rendszert 4 MJ-ra fejleszteni, mint kifejleszteni egy második hibrid rendszert. A legjobb kompromisszumot a köridők, a rendelkezésre álló források, a komplexitás és a megbízhatóságot tekintve az jelenti, ha az ember csak egy hibrid rendszert használ 4 MJ teljesítménnyel” – nyilatkozta Reinke.  

A 2015-ös Audiban az elöl elhelyezett villanymotor-generátor teljesítménye 200 kW (272 lóerő), míg a tavalyiban csak 170 kW-os (231 lóerő) volt. „Az extra teljesítmény azonnal érezhető: jobban húz a motor, és több ideig is tart az ereje” – nyilatkozta André Lotterer, az Audi pilótája az új autóról. „Végre valóban lehet érezni az összkerékhajtás előnyét, különösen az olyan pályákon, mint Sebring (az Audi ott tesztelte az új autót márciusban)”.

Tavaly az Audi mindkét vetélytársa, a Toyota és a Porsche is a 6 MJ-os hibrid rendszert használt, az idei autójuk technikai részléteit a március végi hivatalos WEC teszten árulják majd el, amelyet a Paul Ricard pályán tartanak Franciaországban. Idén egy új márka, a Nissan is csatlakozik a küzdelembe – de csak Le Mans-tól, amely a harmadik futam Silverstone és Spa után – a különleges, elsőkerék-meghajtású GT-R LM Nismóval, aminek hibrid rendszere még szintén ismeretlen teljesítményű. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
A VIP kisbuszok zászlóshajója. ..
2025.02.08
A svéd gyártó 2024-ben rekordeladásokat könyvelhetett el, de kihívásokkal teli 2025-re számít. A....
2025.02.08
A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét. ..
2025.02.08
A teljes keretösszeg háromnegyedére érkezett már be igény a vállalati e-autó programban - közölte a....
2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....
2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....