járműipar
Januártól március végéig 14,651 milliárd euró árbevételt és 1,422 milliárd euró profitot ért el az ingolstadti prémiumgyártó. A vállalat árbevétel-arányos jövedelmezősége ebben az időszakban 9,7 százalékra adódott. Az év első negyedében az Audi minden területen növekedni tudott. Az előző évivel összehasonlítva a nemzetközi eladások 6,1 százalékkal növekedtek, az ügyfeleknek pedig 438229 autót szállítottak le (2014: 412848). Az eladások növekedése mellett az Audi Csoport árbevétele az első negyedévben 13,1 százalékkal 14,651 milliárd euróra nőtt (2014: 12,951 milliárd euró). Az operatív profit 1,422 milliárd euró, ami 8,2 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának eredményét (2014: 1,314 millió euró).
Az előzetes évközi jelentés nyilvánosságra hozatalakor Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatóságának a pénzügyekért és a szervezetért felelős tagja a következőket fűzte hozzá az eredményekhez: „A folyamatban lévő nagy beruházásaink ellenére céltudatosan követjük ambiciózus jövedelmezőségi céljainkat”. Állítása szerint az első negyedév 9,7 százalékos árbevétel-arányos jövedelmezősége (2014: 10,1 százalék) igazolja, hogy jó irányba tart az Audi Csoport, miközben óriási összegeket fektet be új termékek és technológiák kifejlesztésébe, valamint a nemzetközi gyártói hálózat szélesítésébe.
A számára előre kijelölt úton halad az Audi cég, mint egy erős kézzel vezetett gépkocsi
Az Audi 2019-ig összesen 24 milliárd euró befektetését tervezi. A cég történetének legnagyobb befektetési programja középpontjában technikai innovációk és új modellek állnak. A prémium autógyártó a nemzetközi gyártói rendszerének bővítését is tervezi. A korábbi időkhöz hasonlóan az összes beruházást a folyó működési bevételekből fogják finanszírozni. 2015 első negyedévében az Audi Csoport 1,497 milliárd euró adózás előtti nyereséget (2014: 1,398 milliárd euró) és 10,2 százalékos adózás előtti árbevétel-arányos jövedelmezőséget (2014: 10.8 százalék) ért el.
2020-ra az Audi 60 típusra tervezi bővíteni a modellkínálatát. Az ingolstadti prémium autógyártó március vége óta szállítja ki ügyfeleinek az új Audi TT Roadstert. A márkakereskedésekbe hamarosan megérkeznek azok az új modellek - az RS 3 Sportback, az új Audi R8 és az új Audi Q7 - amelyek további lendületet adnak az Audi modelloffenzívájának következő lépcsőfokához.
A vállalat az év további részében folytatni kívánja a növekedést és jóval több Audi márkajelű autót szeretne kiszállítani, mint 2014-ben. Kihívást jelent a gazdasági környezetet övező bizonytalanság, valamint a meghatározó valuták 2015-ös alakulása. Mindeközben az előre finanszírozandó költségek növekednek (új gyártóüzemek, az innovatív technológiák és az attraktív új modellek). Nagy szerepet játszik továbbá a jelentősen erősödő verseny a kulcsfontosságú piacokon, valamint az autóiparban tapasztalható technológiai változás az alternatív hajtásmódok irányában, az egész világon szigorodó szén-dioxid-kibocsátási előírások miatt.
Az elérni kívánt volumennövekedés mellett az Audi Csoport árbevétele a gazdasági viszonyoktól függően mérsékelten fog növekedni. A cég az operatív árbevétel-arányos növekedésre a 8-10 százalék közötti stratégiai célintervallumon belül számít.