elektromos autó
A horvát Rimac második autójáról egyelőre annyit lehet tudni, hogy magas szintű önvezetési képességgel rendelkezik majd, és az akkumulátorának kapacitása elképesztően nagy, 120 kilowattóra lesz. Az Autocar forrásai szerint a modell fejlesztésénél kitűzött célok megváltoztak, amikor a Tesla bejelentette a Roadster második generációjának érkezését és hihetetlen adatait (0-97 km/órára 1,9 másodperc alatt gyorsul), 200 kilowattórás akkuja van).
Az elődjéhez hasonlóan kétüléses Concept Two drágább, erősebb és kényelmesebb lesz a régi Concept One-nál, amely arról nevezetes, hogy egy ilyen kocsival borult fel a Top Gear egykori műsorvezetője, Richard Hammond egy svájci hegyi versenyen. Nem kis dolog, hogy az új Rimac gyorsabb lesz a réginél, mivel utóbbit sok mindennel lehetett vádolni, de azzal nem hogy lassú lett volna: 0-100 km/órára 2,4, 0-200 km/órára 6 másodperc alatt gyorsult fel, a végsebességét 355 km/óránál korlátozták.
Azt tervezik, hogy öt év alatt 100 darabot építenek majd kézi erővel a kocsiból. Ez pont tízszer annyi lenne, mint amennyit a Concept One-ból gyártottak. Az új kocsi ára a nagyobb tudás és akkumulátor miatt meghaladja majd a régiét, amiért 350 millió forintnak megfelelő horvát kunát kért a Rimac.
Idén még csak a normál karosszériás kupét ismerhetjük meg a Rimac Concept Two-ból, de pár éven belül lesz nyitott változat és versenypályára való kivitel is. A végleges új autót nem Concept Two-nak fogják hívni, mivel ez csak egy „munkacím”, a fejlesztéskor használták a gyárban.
A Rimac fő bevétele egyébként nem az autógyártásból származik, hanem az akkumulátor-gyártásból és beszállításból. Többek között a Koenigsegg és az Aston Martin új hipersportkocsijába is ők szállítják az akkumulátorokat.