Toyota Motorsport GmbH

Eredményes prológot zárt Alonsóval a Toyota a Hosszútávú világbajnokságon

2018.04.10.

A TOYOTA GAZOO Racing eredményesen kezdte az idényt a FIA WEC a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán megrendezett eseménydús Prológ teszteken. Az idei évadban a kétszeres Forma1 világbajnok Fernando Alonsóval kiegészült csapat ezúttal két TS050 HYBRID géppel nevezett a hivatalos edzésekre, melyek pénteken reggel tíz órától szombat délután négyig tartottak. Ezeken részt vett az idei WEC indulók többsége, köztük hét hagyományos hajtású, azaz nem hibrid LMP1 autó is.

A múlt hétvégi Prológ volt az első alkalom, amikor a Toyota környezetbarát hibrid elektromos versenygépe, a TS050 HYBRID ugyanazon a pályán indult, mint azok az LMP1 versenytársak, melyek – más teljesítményfokozó műszaki előnyök mellett – 69 százalékkal több üzemanyagot hordoznak, mint a Toyota gépek. A 7. rajtszámú autó az egész 30 órás futamot az alacsony leszorítóerő-specifikáció mellett teljesítette, amit a Spa-Francorchamps és Le Mans versenyeken is használnak majd. Mike Conway, José María López, Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Alex Wurz mind vezették az autót a 839 kör során. A legfőbb szempont az autóval kapcsolatban az alkatrészek megbízhatóságának tesztelése, illetve a váratlan helyzetekben alkalmazandó eljárások optimalizálása volt. Ennek érdekében a csapat különböző műszaki problémákat szimulált, hogy a szerelők, mérnökök és pilóták gyakorolhassák az alkatrészek cseréjét, illetve az autók behozását a bokszutcába. A terveknek megfelelően a 8. rajtszámú TS050 HYBRID pénteken és szombaton a nappali edzéseken a nagy leszorítóerő-konfigurációval futott (ahogyan a tavalyi utolsó Bahreini hatórás versenyen is), 163 kört megtéve ezekkel a beállításokkal. A két autó összesen 1002 kört, vagyis 5802 kilométert tett meg. Kamui Kobayashi és Kazuki Nakajima a Japánban zajló Super GT versenyek miatt nem vettek részt a Prologue teszteléseken, Fernando Alonso pedig a Formula 1-es Bahrain Grand Prix futamon indult. Összességében a csapat jelentős haladást ért el az új WEC-idényre történő felkészülés terén. Most, hogy befejeződött a csapat idény előtti tesztprogramja, minden erejükkel az idénynyitó versenyre tudnak koncentrálni, amire a belga Spa-Francorchampsi pályán kerül majd sor május 5-én szombaton.

Mike Conway: “Jó érzés volt nem az üres pályán menni a két autónkkal, hanem versenyezni is, mert így megint megszokjuk, hogy ismét egy mezőnyben autózunk. A Prologue igazán gyümölcsöző volt az olyan programokat tekintve, amiket le akartunk tudni, így mindenki pozitívan gondolkodik, és elég alaposan felkészültnek érezzük magunkat a Spa és Le Mans futamokra.”

José María López: “Két remek napunk volt, méghozzá tökéletes időjárás mellett. Ez volt az első alkalom az idény előtt, hogy mezőnyben gyakoroljunk, és ez jó felkészülésnek bizonyult. Minden egyes kört élveztem, és magabiztosnak érzem magam Spa előtt; készen álok a versenyzésre. Sok tesztet elvégeztünk, de tudjuk, hogy mindenre fel kell készülnünk, ezért soha nem lazíthatunk.”

Sébastien Buemi: “Jó volt újra más autókkal együtt száguldani a pályán, és megtudni, mennyire jó munkát végeztünk télen. Valójában nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgaink alakultak az utóbbi két napon. Remélhetőleg alaposan felkészültünk a Spa futamra, hogy jól indíthassuk az idényünket.”

Anthony Davidson: “Jó érzés ismét itt lenni a Prologue-on. Ez volt az első alkalom, hogy hosszú távú tesztelést végeztünk ezen a eseményen. Le Mansban a megbízhatóság a legfontosabb, és itt pont ezen dolgoztunk. Jó érzés más autókkal együtt mozogni a pályán, mert ez életszerűvé teszi a tesztelést, amitől minden sokkal értékesebbé és megfoghatóbbá válik.”

Alex Wurz: “A széljárás nem könnyítette meg a dolgunkat, de örültem, hogy ismét itt lehetek, hogy ismét vezethetek, és néhány egészen elfogadható köridőt elérve egy darabban tudtam visszahozni az autót. Jó volt, hogy ismét mezőnyben vezethettem, mert attól mindig felkavarodik az állóvíz. Élveztem a kis viadalunkat régi csapattársammal Stéphannel (Sarrazin) is!”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....