Supra

Ennél már nincs feljebb: készül a 11 ezer lóerős Supra

2022.01.01.

Az extrém megjelenésű, gyorsulásra készített versenyautó az észak-amerikai drag bajnokság Funny Car kategóriájában fog indulni 2022-től.

A pomonai Auto Club Raceway-en a mutatta be a Toyota az új drag versenyautóját, amelyet a National Hot Rod Association (NHRA) 2022-es idényében fog használni a Kalitta Motosports csapat. Az NHRA Funny Car kategóriában fognak indulni vele, ami azt jelenti, hogy a „vicces kocsi” az egyedi gyártású alvázán egy olyan, felfelé billenthető szénszálas karosszériát visel, amely megjelenésében erősen emlékeztet a névadó szériaautóra, jelen esetben az utcai GR Suprára (de természetesen egyetlen közös alkatrészük sincs). A motor a vezető előtt található, ellentétben a hagyományos „top fuel” dragsterekkel, melyekben a vezető háta mögött dohognak a feltöltött V8-asok.

A Toyota már 20 éve állandó résztvevője a világ legrangosabb gyorsulási bajnokságnak a Funny Car és a Top Fuel kategóriákban, de most először készített Supra formájú versenyautót, 2012-21-ig ugyanis a Camry, előtte pedig a Celica és a Solara adta az ihletet a karosszériákhoz. A GR Supra Funny Car azonban minden elődjén túltesz a karakteres, sportautós dizájnjával; bár a lámpákat matricák helyettesítik, így is könnyű felismerni, hogy melyik utcai autóról mintázták őket.

Még a feketékre fújt A-oszlopokat is átvették a tervezők, de a hab a tortán a Toyota Gazoo Racing hivatalos, fehér-piros-fekete fényezése, amely különösen jól mutat az oldalt kibukkanó, négy-négy öblös kipufogóvéggel együtt.

Nem véletlenül távoznak ekkora csöveken az égéstermékek, a kocsi orrában ugyanis egy kompresszoros, 8,2 literes V8-as motor dolgozik, amely kb. 11000 lóerőt képes a hordó méretű hátsó kerekekre küldeni. Az 5,5 g-s gyorsulást nem is a Forma-1-es autókhoz, csak a vadászgépekhez lehet mérni, a Funny Car kevesebb mint négy másodperc alatt futja álló helyzetből a negyed mérföldes (402 méter) távolságot, és ezalatt 530 km/h-ra (330 mérföld/h-ra) képes felgyorsulni. Bár a GR Supra 340 lóerős utcai változata sem lassú autó, de az ennyi idő alatt nagyjából csak a 90 km/h-t képes elérni.

„Miután 10 éven át indultunk a Camryvel az NHRA Funny Car kategóriában, nagyon izgalmas számunkra, hogy a Funny Car-ok következő generációjára, a GR Suprára válthatunk” – mondta Paul Doleshal, a Toyota Motor Észak-Amerika motorsportokért felelős csoportmenedzsere. „A TRD-nél (Toyota Racing Development) dolgozó csapatunk a Calty Design Research (a Toyota észak-amerikai dizájnstúdiója) tervezőcsapatával együtt keményen dolgozott azon, hogy a sorozatgyártású GR Supra minél több megkülönböztető jegyét beépítsék a Funny Carba, amelyet J. R. Todd és Alexis DeJoria vezet majd 2022-ben.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.26
Útszéli bajok és műszaki elakadások, amiket tudatlansággal még tovább lehet fokozni, ráadásul....
2022.11.26
Egy egyedi építésű, kedvező árú hobbidriftautó mellett a Toyota bemutatta Las Vegasban a GR86 gyári....
2022.11.26
Az Euronews is nosztalgiával számolt be legendás buszainkról.     ..
2022.11.26
Az eredetileg kiválasztott 27, Európában legkésőbb 2023-ban forgalmazásra kerülő új típusból már....
2022.11.26
Egy magyar autós vesszőfutása irányította rá figyelmemet egy eléggé általános csapdahelyzetre.....
2022.11.26
Gyakori helyzet, hogy bezárul például egy napsütéses időjárási „ablak”, nyaralók balszerencséjére,....
2022.11.26
A Forma-1-ben teljesen természetes, ha a nem megfelelő teljesítményt nyújtó versenyzőt lecseréli....
2022.11.26
Az országan 69 ezer 524 autót gyártottak októberben, 7,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál....
2022.11.26
Három baleset is történt az érintett útszakaszon, Torony és Gencsapáti között. ..
2022.11.26
Egy év kihagyás után újra rali Európa-bajnoki (ERC) versenyt rendezhet Magyarország a Zempléni-....