Volkswagen

Elsődleges fontosságú a digitalizáció a Volkswagen Csoport számára

2016.03.05.

Matthias Müller, az igazgatótanács elnöke három új Volkswagen Group Future Center létesítését jelentette be, európai, ázsiai és kaliforniai helyszíneken. Ezekben a formatervezők és a digitalizáció szakemberei közösen dolgozhatnak majd a jövő autóján. Emellett az automatizált járművezetés területén is új fejlesztési offenzíva indult, amelynek célja a vetélytársaknál gyorsabban szériaéretté fejleszteni ezen alapvető fontosságú technológiát.


Matthias Müller

Mindkét jövőbeni fejlesztési irányról szóló döntés a vállalatcsoport azon meggyőződését jelzi, hogy a digitalizáció fontos új üzleti területeket és forgalomnövelő lehetőségeket tár fel. Matthias Müller szerint: „A digitális átalakulás ezért a Volkswagen Csoport legfontosabb feladatai között szerepel.” Eszerint a siker kulcsa az autós és a digitális világ „olyan jellegű összekapcsolása, amelyből az ügyfelek, a társadalom és a gazdaság egyaránt profitálhatnak”. Mint elhangzott, a kiváló autók építése azonban önmagában még nem elég a jövőre nézve, s a Volkswagen Csoport felismerte az idők jeleit. Amint Müller hangsúlyozta: „Változást szeretnénk, és teszünk is érte.”

Ennek jegyében szólalt fel az este folyamán Johann Jungwirth, aki 2015 novembere óta vezeti a Volkswagen Csoport digitalizációs részlegét. Jungwirth egyértelművé tette a vállalatcsoport által képviselt új irányvonal céljait: „Szilárd meggyőződésem, hogy 2025-ig vezető mobilitási vállalattá fejlődünk.” Ennek érdekében a Volkswagen Csoport „részben szoftver- és szolgáltatásfejlesztő társasággá” lép elő. Mint kiemelte, a Volkswagen nagy előnye a jövő mobilitásának fejlesztésében, hogy „már abszolút otthonosan mozog a hardver – vagyis az autógyártás – területén”.

A Volkswagen Csoport szorosabbra kívánja fűzni a digitalizáció és a formatervezés szakterületeinek kapcsolatát, ami iránymutató lépés az autóipar jövője szempontjából. A három új Volkswagen Group Future Center Potsdamban, Kaliforniában és Kínában kezdi majd meg működését, ahol a formatervezés és a digitalizáció szakemberei együttesen dolgozhatnak a jövő autóin. A cél, hogy a Volkswagen Csoport járművei a felhasználói élmény, az interfészdizájn, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az információk és a szórakoztatás területén egyaránt első pozíciót vívhassanak ki kategóriájukban. A vállalatcsoport formatervezői részlegét január óta Michael Mauer vezeti, s az új irányvonalat a digitalizáció szakterületével folytatott szoros együttműködés jellemzi. A potsdami stúdió már meg is kezdte működését az új rendszerben, a kaliforniai és ázsiai központok helyszínéről pedig rövidesen döntés születik.

A jövő alkotása azonban csakis akkor lehet sikeres, hangsúlyozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport elnöke, „ha tanulunk a múlt hibáiból is”. Mint elhangzott, az idei esztendő döntő jelentőségű a Volkswagen Csoport számára: „2016 során kívánjuk megoldani ügyfeleinknek a dízelmotorjaink okozta problémákat, egyben új irányt határozni meg a vállalatcsoport számára.” Ezzel egy erős konszern alapjait fektetnék le, ahogyan Müller Genfben fogalmazott: „Kettős feladatot tűztünk ki magunk elé – kellő tisztelettel, ám szilárd meggyőződéssel is aziránt, hogy a Volkswagen Csoport márkáival együtt megerősödve kerülhet és kerül is ki e nehéz időszakából.”

Mint kiemelte, a károsanyag-kibocsátás témakörében jól haladnak a dolgok, és sikerrel vette kezdetét az európai visszahívási akció is: „Programunk középpontjában ügyfeleink állnak, számukra kívánjuk a lehető leghatékonyabbá tenni a szervizlátogatást.” Müller egyben bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport belátható időn belül átfogó jelentést tesz közzé az események tisztázásának állásáról, amelyből „le fogja vonni a megfelelő konzekvenciákat”.

A vállalatcsoport az elektromos mobilitás fejlődését is szorgalmazza. A Volkswagen Csoport kínálatában jelenleg összesen kilenc elektromos, illetve hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű modell szerepel, amelyekhez 2020-ig további húsz társul majd. „Az évtized végére megvalósíthatóvá válik az 500 kilométert is meghaladó, tisztán elektromos hatótáv, miközben a töltési idők egy kávészünetnyire rövidülnek. Hosszú távon az elektromos autók költségei kisebbek lesznek, mint a belsőégésű motorral szerelt járműveké” – folytatta Müller. Mint elmondta, a gazdaság és a politika közös erőfeszítése szükséges azonban ahhoz – mindenekelőtt a kiterjedt töltőhálózat kiépítése terén –, hogy az elektromos mobilitás gyorsabban tért hódíthasson a piacon.

Ezt az utat még néhány évig az új és a hagyományos belsőégésű hajtások együttes jelenléte határozza meg, tette egyértelművé Genfben a Volkswagen Csoport elnöke: „Mérnökeink vonzó technikákat fejlesztettek ki, háromtól egészen 16 hengerig, a földgázüzeműtől a gazdaságos dízelmotorokig. Itt is érvényes: tudunk és fogunk is még fejlődni.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..
2024.05.15
- A Waberer's International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el az első negyedévben, ami 11,3....
2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....
2024.05.15
Gyalogátkelőhelyen ütött el lányt egy autós Békéscsabán, a férfi nem állt meg, elhajtott. Négyen....
2024.05.15
- A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át....
2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....