Huawei
Sok változást hozott a villanyos korszak az autóiparban, és ezekből minden bizonnyal az egyik legjelentősebb a technológiai vállalatok megjelenése a piacon, akár saját modellel is. Amíg a Sony a Hondával közösen igyekszik elindulni, addig a Huawei a kínai Cheryvel állt össze, hogy nagyot gurítson az elektromos autók egyre népesebb piacán. Most az utóbbi egyesülés autójáról osztott meg Yu Chengdong, a Huawei autóipari részlegének fejese először egy grafikát.
Ahogy várni lehetett, nincs itt semmi meglepetés. Egy újabb négyajtós szedán, letisztult, aerodinamikailag fejlett kasznival, tetején kiálló LiDAR rendszerrel, körbe szenzorokkal (12 db) és kamerákkal (11 db). Az E0X padlólemez a Cherytől érkezik, míg az akkumulátor a CATL-től, és akár 700 km-es hatótávot is ígérnek a kétmotoros változatnak. Úgy tűnik, hogy ma már erre a sémára bárki, bármikor, bármilyen villanyautót fel tud húzni, és mindenki a Tesla Model 3-nak akar ellenfelet álllítani. Amivel kitűnhet majd a tömegből, az a Huawei operációs rendszer, valamint az ADS 2.0 félönvezető rendszer. Ha ezek egyel finomabban működnek majd a piac többi autójánál, illetve, ha sikerül lent tartaniuk a költségeket, akkor mindenképp nyerő lehet.
Hamarosan többet is megtudhatunk, hiszen az elkövetkezendő hónapokban már szeretnék piacra dobni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!