SEAT
Barcelonában mutatta be a Seat története első szabadidő-autóját. Az Ateca megjelenése tartalmaz mindent, amit a vevők egy SUV-tól elvárnak: magas építésű karosszériát, fényezetlen műanyag védőelemeket, tiszta karaktervonalakat, agresszív és letisztult orr-részt, elegáns, LED-es fényszórót, tetősínt, tetőszpojlert, alsó védőlemezeket és diffúzort is. Az Ateca hossza 4,36 méter, vagyis csak két centivel rövidebb a Nissan Qashqai-nál.
A műszerfalat a Leonból vették át, ami arra utal, hogy az MQB építőkészletre épülő műszaki alapok is az alsó-középkategóriás modellből érkeztek. A háromküllős kormány sportosságot sugall, a középkonzol tetején egy 8 colos érintőképernyőn fut a fedélzeti menürendszer. Extraként rendelhető Connectivity box, amelyben vezeték nélkül lehet okostelefonokat tölteni, de elérhető az Apple CarPlay és az Android Auto is.
A Leonhoz hasonlóan számtalan vezetéstámogató rendszert lehet rendelni a kormányzásra képes sávtartótól kezdve a holttér- és táblafigyelőn át a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőig. Újdonság a torlódás asszisztens, ami sűrű forgalomban 50 km/h-ig átveszi a gáz, fék, és a kormányzás kezelését.
Az Ateca alapmotorja az egyliteres, 115 lóerős háromhengeres TSI turbómotor, a sorban a második erőforrás a hengerlekapcsolásra képes 1,4-es TSI 150 lóerővel. Dízelből az 1,6-os 115, a kétliteres 150 és 190 lóerővel kapható. A motorokhoz kézi váltó jár, de felárért duplakuplungos DSG automata is rendelhető. Alaphelyzetben elöl hajt a szabadidő-autó, felárért Haldex-kuplungos összkerékhajtás is kérhető az erősebb motorokhoz, ami a csomagtartó méretét 510-ről 485 literre csökkenti. Az Ateca értékesítése tavasszal kezdődik.