Airbus

Elkészült a hétszázadik repülőgép az Airbus kínai üzemében

2024.07.09.

Az Airbus hétfőn adta át az üzemeltető légitársaságnak a kínai FALA összeszerelő üzemében készült hétszázadik A320-as modellcsaládba tartozó repülőgépét.

A 180 férőhelyes A320neo repülőgépet a flottájában már 50 Airbus gépet üzemeltető Chengdu Airlines légitársaság helyezi forgalomba. "A mostani átadás azt jelenti, hogy Kínában legalább minden harmadik Airbus A320-as repülőgépet az Airbus Tianjin készítette" - mondta Christoph Schrempp, az Airbus Tianjin átadó központjának vezérigazgatója, hangsúlyozva az Airbus erős elkötelezettségét Kína, a kínai légiközlekedési piac és annak folyamatos fejlődése iránt.

Az elmúlt években a FALA a magyar WizzAir és a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific légitársaságoknak is szállított repülőgépeket. A 2008-ban Tiencsin (Tianjin) tartományi jogú városban létesített FALA (Final Assembly Line Asia) volt az Airbus első Európán kívüli végtermék-összeszerelő üzeme. Az üzem 2009-ben adta át az első A320-as gépet a megrendelőnek, az ötszázadik példányt pedig 2020 októberében.

Az Airbus tiencsini összeszerelő üzemének bővítése 2023 szeptemberében kezdődött meg és 2026-ban kezdi meg a termelést. A projekt elkészültével tízre emelkedik az Airbus végtermék-összeszerelő üzemeinek a száma világszerte. Kettő működik majd a kínai Tiencsinben, kettő a franciaországi Toulouse-ban, kettő az egyesült államokbeli Mobile-ban (egy építés alatt) és négy a németországi Hamburgban.

George Xu, az Airbus ügyvezető alelnöke és az Airbus China vezérigazgatója szerint ez annyit jelent, hogy az Airbus A320-as családjába tartozó gépek 20 százaléka Kínában készül majd. A Flight Master kínai légiközlekedési platform adatai alapján 2024 első felében a kínai polgári légiforgalom mintegy 2,7 millió járatot bonyolított le, 14,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Kína ötéves polgári légiközlekedési fejlesztési terve szerint 2025-re a polgári légiforgalom várhatóan eléri a 930 millió utast, míg a teher- és postaforgalom 9 millió tonnát. Kína az Airbus legnagyobb nemzeti piaca globálisan" - mondta Xu, hozzátéve, hogy a vállalat által a kínai ügyfeleknek évente leszállított repülőgépek száma a globális szállítások mintegy 20 százalékát teszi ki. Az Airbus piaci részesedése Kínában a 2008-as mintegy 20 százalékról idén eddig több mint 50 százalékra emelkedett.

Az Airbus China piaci előrejelzése szerint Kína átlagos éves növekedése a légi közlekedésben a következő 20 évben eléri az 5,3 százalékot, ami magasabb, mint a 3,6 százalékos globális átlag. Világszerte több mint 40 ezer új repülőgépre lesz szükség 2042-ig, amelyből a becslések szerint több mint 9000 Kínában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....